13 augustus ga ik vanuit candidasa naar Gili T. Raden jullie mij aan dit al vanuit Nederland te boeken en zo ja welke site is betrouwbaar. Of kan ik dit prima in Ubud/candidasa regelen? Ik twijfel enorm, omdat de prijs vanuit ned hoog is. Terplekke in ubud kan het goedkoper denk ik, maar ja dan heb ik het risico dat de boot al vol is. Advies gevraagd dus…
Groet Wiebe
Updated - - -
Oeps, ik vertrek vanuit Candidasa, dus niet vanuit Ubud. Daar ben ik een dag eerder.
Als je van de boot komt op Lombok staan er zeer waarschijnlijk busjes klaar om je naar de bootjes te brengen.
Deze bootjes gaan naar de drie eilanden, Trawangan, gili Air en gili Meno.
De ferrie doet er een uurtje of 5 over. Daarna moet je met de bus naar Bangsal en dan met een kleine boot verder. Al met al ben je een uur of 7 onderweg. De ferrie gaat ieder uur.
De fastboat gaat twee keer per dag vanuit Padangbai. Er gaan veel boten, maar die vertrekken allemaal tegelijk. 's Ochtends en 's middags.
Zéker ter plaatse boeken en niet vanuit NL. Wij hebben het een keer vanuit Ubud geboekt en een keer vanuit Sanur. Vast staat dat je nog enorm kan afdingen van de prijs die in eerste instantie gevraagd wordt. En je word met een busje opgehaald bij je accomodatie en dan naar Padangbai gebracht. Daar moet je nog in de rij staan om je voucher in te wisselen voor het echte ticket. En dan kan het wachten op de pier beginnen. Ik zou niet op het dak van de boot gaan zitten want je word zeiknat, tenzij je dat grappig vind… En houd rekening met een nogal bumpy ride [emoji6] Er zijn veel mensen die zeeziek worden…
Dan heb ik het over de fastboat hè.