Bootje huren op Zanzibar

Beste forumleden

komende maand gaan wij op huwelijksreis naar Tanzania en Zanzibar.We kunnen niet wachten en zijn aan het kijken wat we op Zanzibar willen gaan doen. We verblijven een nacht in Stonetown en 4 nachten in Fumba Beach Lodge.

We zouden graag een uitstapje doen, nu hoor/lees ik veel over de spicetour, is dit echt leuk of erg toeristisch omdat iedereen dit doet? En kunnen we dat best vanuit Fumba of vanuit StoneTown regelen?

Verder lijkt het ons ook leuk om zelf een bootje te huren en ergens naar toe te varen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips waar we dit zouden kunnen regelen? Ik vermoed dat Fumba wel tripje kan regelen met een boot maar het lijkt me juist leuk om zelf te varen.

Hopelijk heeft iemand wat tips voor ons.

Groetjes Stefan

Hoi Stefan,

Ik ben zelf het afgelopen half jaar in Tanzania geweest en heb ook o.a. Zanzibar bezocht. Of je zelf een bootje kunt huren en varen weet ik eigenlijk niet. Ik heb zelf de spicetour gedaan. Ik vond het persoonlijk wel leuk maar kan me voorstellen dat mensen het erg toeristisch vonden. Denk dat het al scheelt als je met een klein groepje de tour doet. Een echte aanrader vind ik de safari blue. De prijzen zijn erg verschillende hoog en laag. Maar zou toch voor de hoge prijs gaan dan heb je een grotere boot en echt een uitgebreide bbq-lunch op een klein eilandje, vond het erg bijzonder! Prison island met een bezoek aan de reuzeschildpadden is ook zeker een aanrader! Je kunt ter plekke ook heel goed van alles regelen en is vaak goedkoper maar kan me voorstellen dat jullie voor je huwelijksreis alles al geregeld willen hebben. Heel veel plezier en ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt gehad! Neem ook nog gerust een kijkje op me website… Staan enkele foto’s van de tours op zanzibar op www.lopenvooreenbeterleven.wordpress.com

Ik vond de Spice tour ook wel leuk. Het is vaak goedkoper als je de tour combineert met de transfer van Stone Town naar de strand lodge (Fumba in dit geval). Maar misschien is die transfer al geboekt?
Of je ook zelf kunt varen weet ik eigenlijk niet. Heb ik nog nooit gehoord. Je kan wel privé bootripjes maken en deze zijn inderdaad wel te boeken via Fumba.
Als jullie nog naar Prison Island willen kan je dat het beste vanuit Stone Town doen.
Groetjes en een fantastische huwelijksreis!!

bedankt voor jullie reacties!
de transfer is al geregeld door het reisbureau, ik vrees dus dat we toch vanuit Fumba een uitstapje moeten doen. Die tocht naar Prison Island lijkt ons wel wat, maar we zitten maar 1 dag in Stone Town en daar willen we ook wat van zien… keuzes…
Maar we zijn weer een stapje verder en gaan met jullie tips aan de slag!

Wij zijn zelf rond 15.00 uur pas naar Prison Island gegaan. Heb je ook meteen een boottochtje en 'sochtends nog tijd om Stone Town centrum te bekijken. Wij hebben dit toen gewoon ter plekke geregeld dus je kan altijd zien hoe de dag verloopt!
Groetjes en heel veel plezier!!