Wij willen deze zomer van Amed naar Senggigi met een ferry.
Wie weet of je dat van te voren moet reserveren en zo ja welke maatschappij is de beste?
Weet iemand hier antwoord op?
Er gaat dacht ik maar een maatschappij vanuit Amed naar Sengigi (Gilicat). Vanuit Padangbai gaan meer boten.
Reserveren is niet nodig.
Ik heb dit afgelopen zomer gedaan. Er gingen toen (hoogseizoen) 3 vers maatschappijen naar Senggigi.
Allemaal rond dezelfde tijd 's ochtends vroeg. Helaas weet ik even de maatschappijen niet meer!
Wij hebben dit ter plekke geregeld via ons hotel. Het was toen wel echt druk - wij moesten 3 dagen van tevoren reserveren! Alle boten gaan eerst naar Gili Air en dan naar Sengiggi. De boten zijn nl niet zo groot. Mocht je dus een dag of 2 van tevoren aankomen in amed (doen!) meteen op eerste dag even navragen, dat zou mijn tip zijn!
Sorry ik bedoel Gili Trawangan en bij voldoende interesse maken ze nog een stop op Gili Air.
Er is maar 1 Ferry en die brengt je niet naar sengigi kost geen drol met heel veel locale.
Duurt ong 5 uur en is wel een leuke ervaring.
De snelle boten heb ik 3 x gedaan maar ben er mee gestopt toen vorig jaar 1 van de motors in brand ging op zee!
Ga nu toch liever vliegen dan de boot.
Veel plezier