Wij gaan in oktober naar Bali voor 17 dagen. We willen in 1 dag van Munduk naar Gili Trawangan reizen. Is dit mogelijk? Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!
In theorie is het mogelijk.
Op Bali staat het verkeer regelmatig vast, dus je moet een ruime marge inbouwen om de boot te nemen.
Er zijn echter twee boten per dag (meer boten, maar twee vertrekmomenten), dus als je de eerste boot mist kun je de tweede nemen. Als je die ook mist dan moet je een nacht in Padangbai blijven en dan pak je de volgende dag de boot.
Als je je een beetje flexibel op stelt kun je het proberen.
Wij hebben afgelopen zomer Munduk - Amed gedaan en zijn vanuit Amed naar Gili Meno geweest (via Gili T = verplichte stop).
Ik vond het een vrij eind rijden vanaf Munduk, wij gingen vroeg weg maar kwamen inderdaad door optochten, ceremonies en files vrij laat aan. Ik had het toen niet fijn gevonden ook nog de zee op te gaan en op Gili nog naar je accomodatie. Maar dat is persoonlijk!
De zee is vrij wild en ik begreep in de middag nog erger dan in de ochtend…?
Ik vond Amed echt een aanrader en een van de leukste bestemmingen van onze vakantie. Niet erg om daar dus een nacht of zelfs meer te blijven. Er gaan vanaf daar ook boten naar de Gili’s.
Munduk, gili is prima te doen. De boot vertrekt vanaf Amed dat is 2 uurtjes rijden. Let wel op de dag die je kiest. Als het namelijk vakantie is dan is er veel verkeer. Aanrader, neem de vroege boot.
Gr Jacqueline
Ik meen mij te herinneren dat wij er ong. 4 uur over deden. Munduk - Amed
Het verkeer op Bali heeft vaak zo veel vertraging. Ik zou daarom zeker niet vanuit Munduk een boot willen halen…
Ik zou het afraden. Ik ben het met Jenny eens. De afstand Munduk –> Amed is relatief kort, maar je doet er vreselijk lang over, de kleine weggetjes zijn vaak overvol, zeker in het hoogseizoen.