Ik las op een Engelstalig forum iets over een fastboat van Amed naar Gili (Amed Sea Fast Boat), maar kan geen website vinden…
Weet iemand hier meer over?
Ik las op een Engelstalig forum iets over een fastboat van Amed naar Gili (Amed Sea Fast Boat), maar kan geen website vinden…
Weet iemand hier meer over?
In Kuta en omgeving wordt ook geadverteerd voor deze boot. Bestaat wel, is vrij prijzig, maar geen idee hoe duur precies en hoe frequent deze gaat. (Neem zelf altijd de ferry.)
Er varen momenteel 3 verschillende snelle boten vanuit Amed (t.w. Amed, Jemeluk en Lipah) naar het Gili eiland van je keuze. De kosten per enkele overtocht p.p. bedragen ca. Rp. 500.000,-. De overtocht duurt 1u15min., de boten vertrekken om 07.00u 's ochtend, dus om 08.15 sta je op het Gili eiland van je keuze. Scheelt je dus een hele vakantiedag t.o.v. met de langzame ferry vanuit Padang Bai naar Lombok en vervolgens naar de Gili’s gaan.
Wat zijn de andere optie’s om naar Gili’s te gaan?
Vliegen van Den Pasar naar Mataram en dan verder met de taxi en boot.
Speedboot vanuit Amed.
Gilicat vanuit Padangbai.
Perama boot uit Pandangbai.
Ferry van Padangbai naar Lembar op west Lombok, dan met een busje naar Bangsal en dan met een bootje naar de Gili’s.
Mogelijkheden zat! Zelf heb ik alleen ervaring met de laatste twee opties, welke beslist niet de snelste opties zijn.