Bontravel of Outsight?

Hoi!

Ik heb twee offertes uitstaan: bij Bontravel en bij Outsight.
Bontravel biedt alleen Belize aan en Outsight biedt ook Guatemala aan, met Belize (bouwstenen).
Heeft iemand ervaring met een van deze organisaties?
We twijfelen echt tussen deze twee want de prijzen liggen gelijk. De een biedt alleen ook 4 dagen Guatemala aan (daar begin je mee) met Tikal. De andere reis is alleen Belize.

Beste Sporty23,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb zelf geen ervaring met enig reisbureau. Dus daarin kan ik niet helpen.
Maar als forum beheerder van het Guatemala forum zou ik zeggen dat het leuk is om Guatemala ook te bezoeken. En dan langer dan 4 dagen.
Je zegt dat Outside Tikal heeft toegevoegd aan het reisschema, het is dan de vraag of jullie Maya ruïnes willen bezoeken. Dan is het zeker de moeite waard.
Maar Guatemala heeft zoveel meer en is heel divers dat je hier wel 3 weken kunt rondreizen. En het is ook veel goedkoper dan Belize.
Ook zonder alles te boeken bij een reisbureau van te voren is het goed mogelijk om hier rond te reizen en ter plekke transport en excursies te organiseren.

Ik hoor het graag als jullie meer informatie willen.

Vriendelijke groet,
Marieke

Hoi Marieke, bedankt voor je reactie.
We hebben inmiddels gekozen voor Outsight travel en gaan dus ook 7 dagen naar Guatemala: Antigua, Coban en Flores (met Tikal). En daarna naar San Ignacio, Placencia, Lamanai en Caye Caulker in Belize.
Heel veel zin in!

Vind je dat een gids echt noodzakelijk is bij Tikal? Of kunnen we ook zelf rondlopen?

Beste Sporty23,

Een gids is niet nodig, je kan makkelijk zelf rondlopen.
Maar het is natuurlijk wel zo leuk om iets te horen over de tempels en de geschiedenis. Die keer dat je er bent.
En de gidsen zijn ervoor en kunnen het salaris uiteraard goed gebruiken.
Ik zou zo niet weten hoeveel een gids kost.

Hele fijne reis,

Groetjes,
Marieke

Ja, het is zeker leuk om iets te leren over de geschiedenis. Het blijven indrukwekkende ‘natuurverschijnsels’.