Bontravel of Outsight?

Hoi!

Ik heb twee offertes uitstaan: bij Bontravel en bij Outsight.
Bontravel biedt alleen Belize aan en Outsight biedt ook Guatemala aan, met Belize (bouwstenen).
Heeft iemand ervaring met een van deze organisaties?
We twijfelen echt tussen deze twee want de prijzen liggen gelijk. De een biedt alleen ook 4 dagen Guatemala aan (daar begin je mee) met Tikal. De andere reis is alleen Belize.

Beste Sporty23,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb zelf geen ervaring met enig reisbureau. Dus daarin kan ik niet helpen.
Maar als forum beheerder van het Guatemala forum zou ik zeggen dat het leuk is om Guatemala ook te bezoeken. En dan langer dan 4 dagen.
Je zegt dat Outside Tikal heeft toegevoegd aan het reisschema, het is dan de vraag of jullie Maya ruïnes willen bezoeken. Dan is het zeker de moeite waard.
Maar Guatemala heeft zoveel meer en is heel divers dat je hier wel 3 weken kunt rondreizen. En het is ook veel goedkoper dan Belize.
Ook zonder alles te boeken bij een reisbureau van te voren is het goed mogelijk om hier rond te reizen en ter plekke transport en excursies te organiseren.

Ik hoor het graag als jullie meer informatie willen.

Vriendelijke groet,
Marieke

Hoi Marieke, bedankt voor je reactie.
We hebben inmiddels gekozen voor Outsight travel en gaan dus ook 7 dagen naar Guatemala: Antigua, Coban en Flores (met Tikal). En daarna naar San Ignacio, Placencia, Lamanai en Caye Caulker in Belize.
Heel veel zin in!

Vind je dat een gids echt noodzakelijk is bij Tikal? Of kunnen we ook zelf rondlopen?

Beste Sporty23,

Een gids is niet nodig, je kan makkelijk zelf rondlopen.
Maar het is natuurlijk wel zo leuk om iets te horen over de tempels en de geschiedenis. Die keer dat je er bent.
En de gidsen zijn ervoor en kunnen het salaris uiteraard goed gebruiken.
Ik zou zo niet weten hoeveel een gids kost.

Hele fijne reis,

Groetjes,
Marieke

Ja, het is zeker leuk om iets te leren over de geschiedenis. Het blijven indrukwekkende ‘natuurverschijnsels’.

Heb jij enig idee hoe veilig/onveilig het is bij de grensovergang naar Belize? We moeten namelijk na de grensovergang zelf een taxi regelen naar San Ignacio.

Beste Sporty23,

Sorry voor de late reactie maar ik was even op vakantie naar Nederland.

Ik verwacht geen problemen aan de grens met een taxi regelen. Ik ben zelf met een eerste class Pullman bus van Flores naar Belize city gegaan. Dus ik had geen taxi nodig, maar het was daar gewoon rustig.

Fijne vakantie!,
Marieke

Er staan na de grensovergang tussen guatemala en belize vele taxi’s klaar die je naar San igancio kunnen brengen. Wij zijn met de taxi naar het dichtstbijzijnde dorp gegaan voor 15 belize dollars en vanaf daar met de bus. Maar je kan ook rechtsreeks naar San ignacio met de taxi. De prijzen hiervoor staan vast, en kun je in de douane kantoren vinden. Het was een rustige grens overgang, dus ik verwacht geen problemen.

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app