Goedendag,
Ik lees heel veel over Curacao, mbt. de regelgeving en benodigde vergunningen om je permanent te vestigen, maar ik kan dus maar bijster weinig vinden van Bonaire.
Weet iemand of dezelfde regels en instanties van Curacao van toepassing zijn op Bonaire?
Waar kan ik deze vinden?
Mvg. Ghaas:p
Duh, heb ik een domme vraag gesteld, of weet niemand dit gewoon?
Greetzszszszs Ghaas:retard:
Niemand?:wasted:
ben je er al uit? Ik heb een tijdje op bonaire gezeten dus kan je evt helpen…
Nou heb ondertussen een beetje naar mijn situatie gekeken en ben er achter dat ik toch wel een beetje makkelijk zit, met mijn werk en dat soort dingen, dus ga dat nog ff verder uitzoeken en als ik meer weet laat ik het horen! Greetzszszszsz mzzls!
hee ja ik wil zelf ook een paar maanden naar bonaire mij vraag is hoe het precies zit met regels en vergunningen die je nodig hebt en hoelang je mag verblijven op bonaire ben naar werk daar dus kan iemand mij hierover iets vertellen
Ik zal kijken of ik er nog iets over terug kan vinden, maar voor hoe lang was je van plan om te gaan? Of laat je dat afhangen van de vergunningen?
Mzzls
P.S. Er staat mij iets van bij dat je voor minder dan een half jaar verblijf geen vergunning nodig hebt, of iets van een tijdelijke vergunning, maar weet dit dus niet meer zeker, zal kijken of ik dat terug kan vinden.
ohja, dan heb ik het alleen over het verblijf, niet over werk, zal ook kijken of ik daar nog iets over kan terug vinden.
Via deze link: http://www.antillenhuis.nl/wonenwerken.php
kun je meer te weten komen, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel…
P.S. Op deze site ook wat info: http://www.mijnhuisopbonaire.nl/articles.php?lng=nl&pg=105 .
Hoop dat je hier iets aan hebt.
mzzls
Op www.kralendijk.nl kun je ook veel vinden mbt. Bonaire.
Hehehehehe, ik spam geloof ik mijn eigen thread…
Hi Ghaas, zie onderstaand stukje, van deze link geplukt
http://www.mijnhuisopbonaire.nl/articles.php?lng=nl&pg=105
Verblijf je minder dan 6 maanden hoef je weinig te regelen, soortgelijk als op Curacao neem ik aan. Tenzij je komt werken, dan wel. Zodra je inkomen zult genieten, val je wel in de papperassen-regel-wereld…
Ieder persoon, niet geboren in de Nederlandse Antillen,
moet een verblijfsvergunning aanvragen.
Nederlanders die langer dan zes maanden als toerist willen verblijven,
dienen een verklaring "van rechtswege” aan te vragen.
Deze verklaring van rechtswege kunt U bij aankomst in
de Nederlandse Antillen aanvragen bij het Plaatselijk Hoofd van Politie
indien u in het bezit bent van alle vereiste documenten.
U dient zich voor inschrijving in de Nederlandse Antillen
een uitschrijvingsbewijs te overleggen.
Aanvraag voor een verblijfsvergunning voor de Nederlandse Antillen
Ingevolge de Landsverordening Toelating en Uitzending
dient u voor toelating tot de Nederlandse Antillen
in elk geval te beschikken over een van overheidswege toegekende verblijfstitel.
Afhankelijk van uw situatie zijn verschillende
vereisten voor het verkrijgen van een verblijfstitel.
Ook het benodigde aanvraagformulier is van uw persoonlijke situatie afhankelijk.
Dit aanvraagformulier vindt u op de website van het Antillenhuis. Nadat u het aanvraagformulier heeft ingevuld,
kunt u dat samen met de bijlagen toesturen
aan de adressen die hieronder op de website staan vermeld.
Hieronder staan tevens de telefoonnummers van de instanties
op de verschillende eilanden waar u terecht kunt indien u aanvullende informatie wenst.
Nederlanders die niet op de Antillen zijn geboren
hebben een werkgeversverklaring nodig.
Uw werkgeversverklaring dient u te sturen naar het volgende adres.
Adres: Bestuurskantoor Bonaire
Plasa Reina Wilhelmina
Kralendijk – Bonaire
Nederlandse Antillen
Telefoon: 00599 - 717 5330
Fax: 00599 - 7178416
En als je nu wat langer wil blijven dan de 6 maanden b.v. 1 maand langer op Bonaire is dan het Aruba uitstapje nog geldig?
Voor alle informatie over emigeren, remigreren en het vinden van werk of een stage op Bonaire. surf eens naar Ban Boneiru Bèk