Bonaire met jonge kinderen - activiteiten

Hoi allemaal.
Op dit moment zit ik (ver) in een procedure voor een baan voor drie jaar op Bonaire.
Natuurlijk hebben zowel mijn vrouw als ikzelf ons verdiept in Bonaire (internet zoals dit forum, andere fora, heel veel waarbenjij.nu-blogs, etc., vrienden die er hebben gezeten, collega die er heeft gewerkt enz.).
Toch missen we nog informatie over hoe het is om er te leven met een kind van 2 en een kind van 3. Heel concreet: wat is er te doen met de kleintjes; zijn er voldoende speelgelegenheden of andere mogelijkheden om even met de kinderen te spelen. Het hoeft geen Efteling of Dolfinarium te zijn, dat verwachten we ook niet op een klein eiland als Bonaire. Maar heel basic: zijn er speeltuinen/speeltuintjes of kinderboerderij-/dierentuin-achtige parkjes. En dat er een hele mooie zee is waar je in kunt zwemmen en voldoende zand is om in te spelen, hadden we al vernomen uit de diverse bronnel ;-).
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Heb zelf als jong kind (4 -5 jaar) met m’n broer van 7 en ouders op Bonaire gewoond. In die tijd waren de voorzieningen, vrees ik, beter dan ze nu zijn: de bioscoop bestond nog! Gelukkig bestaat het ezelpark nog, zijn de hermietkreeften er nog steeds en de mooie stranden om op te spelen. Want geloof me: eigenlijk heb je helemaal geen speeltuin nodig om je te vermaken op Bonaire, want het is één grote speeltuin (en één groot zwembad!). Althans, zo heb ik het als kind ervaren. Geen enkele speeltuin in Nederland was beter dan een dag aan het strand op Sorobon. Veel plezier!

Ik ben erg benieuwd of jullie de stap genomen hebben om te emigreren en of het bevalt met de kinderen. Wij overwegen ook te gaan, maar twijfelen ook met de kinderen (4 en 6 jaar). We zijn hier gewend om veel op pad te gaan met de kinderen en vragen ons af of ze zich wel daar vermaken…zoals je schrijft is een pretpark niet eens belangrijk maar wel mogelijkheden om op pad te gaan en iets leuks te doen. Ik hoor het graag, bedankt! Vriendelijke groet, Sabrina

@Sabrina mijn kinderen zijn al ouder dus dat is niet echt een goed uitgangspunt. Als je werkelijk wilt gaan en nog met deze vraag zit dan kan ik je wel in contact brengen met een stel die met kleine kinderen een jaar of 6 geleden naar Bonaire is vertrokken. Datcontact doe ik niet hier maar als je mij een mailadres van jezelf doorgeeft (via pm graag) dan zorg ik dat zij contact met je opnemen. Wel belangijk is dat andere veranderingen ook een enorme invloed gaat hebben op kinderen. Daar kan ik je wel meer over vertellen maar ook dat via mail svp (als je dat al zou willen weten).