info over leuke woonwijk gezocht

ik ben samen met mijn gezin met 2 kleine kinderen druk aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om te emigreren:vak01: naar Bonaire.>>>

Ik wil graag weten wat leuke, veilige en betaalbare wijken zijn om te wonen. Mocht je een woning weten met 3 slaapkamers. Luxe is niet nodig dan hoor ik het ook graag. :zon02:

tevens hoor ik graag waar ik de meeste info kan vinden op het internet.

Hallo Martijn,

Kom toevallig op jouw post uit door te google-en op kindvriendelijke wijk Bonaire. Klopt het dat jij vorige week op de bijeenkomst was in Den Haag? Had je al gesolliciteerd? Mijn partner en ik waren ook op de bijeenkomst, hij had al gesolliciteerd maar we zijn na de bijeenkomst alleen maar enthousiaster geworden! Wij hebben ook 2 kinderen, 3 en 5 jaar en wij willen ook zooooo graag emigreren! Heb jij enig idee hoeveel mensen er gesolliciteerd hebben? Morgen gelukkig sluitingsdatum dan alleen nog maar wachten:wereld:

Wat betreft de wijken op Bonaire, zitten wij een beetje te kijken naar Noord-Nikoboko, Hato en Salina (het liefst niet te ver van de basisschool). Maar het is moeilijk om ons een goed beeld te vormen aangezien wij nog niet op het eiland geweest zijn (heel misschien gaan we komende zomer een weekje, mocht Paul aangenomen worden). Zijn jullie al eens op Bonaire geweest?

Groetjes en succes, Paul en Miranda

ik zat zelf ook naar nikiboko te kijken dat schijnt een leuke wijk te zijn. Over salina hoorde ik dat er ook minderen stukken bij zitten.

Ik ben echt gek aan het worden van het gewacht en hoop ook dat het heel snel geregeld gaat worden. AL ben ik nog steeds niet zeker of we het financieel kunnen reddden met het salaris wat wordt aangeboden.

Ik heb trouwens geen idee hoeveel man er solliciteerd maar ik denk dat we wel een goede kans maken. hebben jullie nog contact gehad met robert den h die daar al werkzaam is, hij reageerd nameljik niet op mijn bericht op facebook. Ik denk dat dit komt omdat hij nu in ned is.

:vak02::vak02::vak02::vak02::vak02:

IK kan wel reageren op specifieke vragen mbt huur/koop, salaris en (on)kosten op het eiland. Of over scholing, gewenning voor kinderen, discriminatie, enz
Heb er zelf (tot voorkort) gewoond. Gaan jullie voor justitie werken ? Mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel.

grzt Q

inmiddels heb ik een hoop info gekregen wat de beste wijken zijn om te wonen. NU alleen nog afwachten waneer de sollicitatie gesprekken zijn.

Mochten mensen nog tips hebben hoor ik ze graag.

Hoi Martijn,

Ikzelf heb als kleuter een jaar op Bonaire gewoond en ben sindsdien diverse malen teruggeweest. Wij woonden aan het zogenaamde “makamba-pleintje” (pleintje voor de witten) dat toen werd geëxploiteerd door Ruud (bekend op het eiland). Het is daar prima te doen, huizen zijn in goede staat en er woonden toen in ieder geval redelijk veel kinderen. Wel ligt het laag en barst het er van de muggen. Nikiboko is voor zover ik weet wat luxer. Eigenlijk hangt het af van hoe je Bonaire wilt ervaren: je kunt ervoor kiezen in een afgelegen stuk te wonen waar vooral Nederlanders verblijven, maar er zijn ook wijken waar met name antillianen wonen, de huizen daar zijn doorgaans goedkoper en ligger ongunstiger (lager, meer muggen etc). Ik weet niet in watvoor sector je gaat werken, maar Binnen het onderwijs (waarin mijn moeder werkzaam was) is toch sprake van discriminatie, houd daar rekening mee en probeer je vooral het Papiaments eigen te maken! Ben ook benieuwd welke school je voor je kinderen uitzoekt! Er is niet veel keus, ik heb zelf op de Reina Beatrix gezeten en me daar prima vermaakt, maar het gaat er wel anders aan toe dan in Nederland. Voor vragen over Bonaire in het algemeen kun je altijd bij me terecht!

1 like