Hallo ik ben Marieke 28 jaar , getrouwd met vincent en samen hebben wij een zoon Noah van 8 jaar.
Wij gaan over ongeveer 1.5 maand naar Bonaire emigreren, ik vroeg me af of er iemand is die een geschikte woonruimte voor ons weet, ik zoek iets rond de 550 euro p/m klein vind ik niet erg, alleen gaat onze hond ook mee, zou fijn zijn als er iets van een hek om heen zit. wie o wie kan ons helpen.
Wij geen misschien in december emigreren naar Bonaire. Ik zou het leuk vinden om jouw ervaringen te volgen.
Wij zitten in een sollicitatie waar we pas in septeber horen of we worden aangenomen om vervolgens in december te moeten beginnen. Hmm we hebben een iegen huis enzo, dus best spannend. Wij nemen onze zoon van 6 mee.
wat spannend, wow. nou zou het leuk vinden om een beetje in contact te blijven hoor. misschien kunnen we elkaar ook helpen.
als jullie iets willen vragen dan zeg je het maar.
IK ben erg benieuwd of jullie nog op Bonaire zitten en op welke school jullie zoon zit. Wij zijn op zoek naar scholen op Bonaire voor mijn zoon en dochter. Ik krijg alleen maar bericht terug van de scholen dat ze geen plek hebben. Mijn man moet januari voor onbepaalde tijd werken op Bonaire. de kinderen moeten natuurlijk wel naar school en een school waar in het Nederlands les gegeven wordt vind ik wel erg belangrijk.
op bijna alle scholen worden de lessen in het Nederlands gegeven. Al zit er natuurlijk altijd wel en leuk accent doorheen.
voor lagere school is de Pellikaan een prima school. Gewoon even op google zoeken en de school mailen. Stuur je mail bv naar Elize. Nederlandse lerares van groep 8.
Als je langer gaat gewoon papiamentu leren en wel zo snel mogelijk. Kinderen pakken dat zo ie zo wel snel op maar ook volwassenen moeten dit doen om gemakkelijker aansluiting te kunnen krijgen op het eiland. Logisch lijkt mij.
Huis van rond de 550 euro (+/- 750 $) zijn er wel maar je hebt dan inderdaad een wat kleiner huis buiten kralendijk. In de 4sale staan ze regelmatig aangeboden en deze reclame en advertentiekrant is ook op internet te vinden. Gemeubileerd is ongeveer $ 200 meer dan leeg !
Als er verder nog vragen zijn dan zie ik het wel verschijnen.
We hebben inmiddels al een heleboel email verzonden en inschrijf formulieren ingevuld. Hoop dat daar wat uit komt. Ben het inderdaad met je eens dat we allemaal Papiamento moeten leren en dat zijn we ook zeker van plan. Dan komt er vast weer een leuk accentje bij van ons… haha…
We gaan binnen kort naar Bonaire toe om het een en ander te regelen, waarschijnlijk makkelijker om dat ter plekke te doen. Wat werken betreft, dat is allemaal nog niet 100% zeker. Dat horen we ook als we daar zijn. Het is allemaal nog even afwachten dus.
We hebben al zo veel uitgezocht dat ik even geen vragen meer heb, maar er zullen er vast nog een hoop op ons pad komen. Dan laat ik het zeker weten. haha…
Woon jij op Bonaire??
Ik heb op Bonaire gewoond. Ben net twee weken in Nederland en vertrek donderdag voor 1 tot 2 jaar Azie. Als ik terug kom zal het weer Bonaire worden denk ik Heb na twee weken alweer genoeg van dat kl… weer in Nederland. Maar ik heb er dus erg veel vrienden en kennissen en ervaring van hoe de dingen op het eiland lopen.
In ieder geval succes daar en ik hoop dat het brengt wat je zoekt.
Ja vervelend he dat weer hier!! Ik kan me goed voorstellend dat je daar al snel weer klaar mee bent haha…Het wordt er ook niet beter op.
Hoelang ben je op Bonaire geweest? Azië, jeetje dat is weer heel wat anders, dat zal ook wel weer even wennen worden. Word je voor je werk uitgezonden?
Ik wens je alvast succes in Azië. En bedankt voor de moeite…
Ja wij zitten nu drie weken in Nepal. De start van wat twee jaar Azie zal gaan worden. Eerst een paar weken rustig bij komen en over twee weken trekken wij hier bij lokalen in om vervolgens een paar maanden op wat scholen les te gaan geven.
Julie een goede start toegewenst over een paar weken. Ik hoop dat je je door de cultuurverschillen heen kan slaan en aan kan passen waar nodig. Verder gewoon lekker genieten.
Ja ik denk dat wij echt even moeten afkicken. We zitten nu nog steeds in de onderhandelingen. Als we daar uit zijn moeten we eigenlijk direct de koffers pakken en vertrekken. (ivm hoogseizoen) We denken er dan ook aan om hier de boel de boel te laten en na ongeveer drie maanden terug te gaan om hier verder alles te regelen.
Spannend allemaal maar ook erg leuk!
Ik lees hier zoveel over het vertrek naar Bonaire. Ben nu wel heel benieuwd hoe iedereen aan een baan komt daar? Ik ben nog aan het orienteren en nog niet zo lang. Weet dus nog niet zoveel. Ik wil beginnen met een baan zoeken van daaruit verder. Is het voornamelijk via bedrijven in Bonaire of via Nederland? Is het specifiek werk waar een diploma voor nodig is of voornamelijk horecawerk e.d.?
Groetjes Marjolein
@marjolein eigenlijk is het alles wat je schrijft. Natuurlijk is er veel horeca, maar dan moet je wel wat jonger zijn wil je een kans maken en genoegen nemen met een klein salaris. Fooien worden lang niet altijd gedeeld en alle fooien op visa of ander plastic zijn vaak voor de baas Vanuit Nederland is er ook geregeld een mogelijkheid. In het verleden bv via justitie, verpleegkundigen en leraren. Verpleegkundigen en leraren worden nog steeds regelmatig gevraagd en je kunt gewoon solliciteren. Kijk maar even op de banensites van Bonaire.
Zorg er voor dat je je goed orienteerd. Het is prachtig wonen en leven maar het is en klein eiland en lang niet alleen het paradijs wat je zou verwachten. Een grote groep Nederlanders (en andere buitenlanders) gaat na korte tijd weer gillend weg of heeft plannen in die richting.
Het is aan te raden om bv eens met iemand in gesprek te komen waar je gericht dingen aan kunt vragen. En bij voorkeur iemand die bv ongeveer in dezelfde sector aan het werk is en die er al een tijdje woont.