Ik heb een toeristenvisum van 180 dagen, maar wil 2 maand langer in mexico blijven.
Nu las ik ergens op internet dat je kan blijven en wanneer je het land uitgaat moet je een boete betalen.
Heeft iemand hier ervaring mee??? hoe hoog is die boete.
ik weet dat ik ook kan gaan studeren maar een studie zal vast duurder zijn dan de boete en ook het land eventjes verlaten kost een ticket…
Ik had een toeristenvisum voor 180 dagen en ben 5 weken geleden voor 2 dagen naar Miami gegaan voor 350 dollar. Dit was redelijk goedkoop. Ik weet niet precies wat de boete is, maar laag zeker niet. Verlengen zou je ook kunnen doen, 1 of 2 maandjes, maar de eerste maand betaal je ongeveer 1200 pesos en de volgende maand al 1600, dus beter land ff uit en je hebt voor weinig geld weer 180 dagen
Vreemd, ik was er een paar dagen te lang en kreeg maar een boete van 220 pesos. Niet de bedragen die jij noemt dus. Ik ben nu weer een maand over tijd dus ben benieuwd als ik straks naar de US ga en weer terug kom.
dit zijn de bedragen die de INM in Cancun mij gegeven heeft. Ik zou 1 maand later gaan trouwen, na mijn 6 maanden visum, en die gaven mij deze bedragen, en zeiden dat het beter was 1 dag het land uit te gaan. En die paar daagjes te laat van jou is misschien net zoveel als 1200 in de maand. Misschien moet je nu dus 1200 betalen, ik weet de prijzen alleen die zij mij gegeven hebben voor verlening, niet de boetes.
En weet niet of ze notities maken dat je te laat bent, kan evt negatieve gevolgen hebben in de toekomst!!! Pas daar wel mee op.
Klopt, hoe langer je illegaal in het land bent des te hoger de boete.
Maw, als je een hele maand illegaal in het land verblijft is de boete vrij fors en kan dit ook problemen geven wanneer je in de toekomst een FM2 of FM3 visum aanvraagt.
ik ben een paar jaar geleden zeker een half jaar te lang in Mex gebleven!! m,n boete heb ik betaald op het vliegveld en het was zeker niet hoog want ik herinner me het bedrag niet meer !!
Zover ik weet is het een vast bedrag als je je FMM bent kwijt geraakt en ze er op het vliegveld naar vragen. Dacht zelfs laatst een keer op een bord op het vliegveld in Mexico het bedrag te hebben gelezen. Volgens mij was het 500 pesos.
Heb veel mensen gesproken die hun aantal dagen overtreden waren of hun FMM kwijt waren geraakt en heb nooit gehoord dat je meer moet betalen naar maten je langer blijft zonder verblijfs vergunning.
Dit is volgens mij enkel het geval als je FM2 of 3 niet op tijd verlengt. Hier wordt wel rekening gehouden met de tijd dat je illegaal in het land was.