Ik plan een reisje naar Vietnam mei 2010. Heb je tips voor boeken die interesaant zijn om op voorhand te lezen. Ik heb al een reisgids van de National geographic gekocht en de inside guide besteld.
Ik ben nog op zoek naar boeken met reisverhalen over Vietnam of boeken over Vietnam.
Als reisgids raak ik de Lonely Planet aan. Niet altijd is de informatie juist (maar zelf vind ik het beter als bij andere reisgidsen), maar kan goed dienen als leidraad. Maar helemaal leuk om te lezen ‘voor fun’ is het nu ook weer niet.
Ik denk dat je inderdaad al interessant leesvoer hebt.
Vietnam door Andrew X Pham
Autobiografisch boek van een Vietnamees die als klein jochie met zijn familie via Indonesie naar Amerika is gevlucht. Over zijn aangrijpende familiegeschiedenis. Jaren later de fietstocht door het land en bezoek aan achtergebleven familie. Geeft een goede indruk van het straatleven (eten), Vietmese tradities en hoe je goedkoop kunt overleven. Mooi en persoonlijk geschreven. Ook over het leven in Amerika, met name in Californie. En een hoofdstuk in over een maand per fiets door Japan.
V van Kristien Hemmerechts
Fietstocht door Vietnam. Slechts een paar mooie observaties en belevenissen. Verder nogal egocentrisch en veel over dingen die totaal niks met Vietnam te maken hebben.
Vietnam - Elmar Wereld Wijzer
Een reisgids om een goede indruk te krijgen wat er (verantwoord) te doen is. Minder detailsinfo dan de LP, maar leest prettiger (en is in het Nederlands).
Verder kan ik aanraden om reisverslagen te lezen, of avonturen van Nederlanders die er wonen en werken (zie WaarBenJij.nu)