Boeken hotels, excursies en vervoer

In september gaan mijn vriendin en ik reizen door Peru, Chili en Bolivia. Tot nog toe hebben we alleen de vlucht en het eerste hotel geboekt.

Nu willen we opzich meer zaken gaan boeken, zodat we wat meer zekerheid hebben over hotels, excursies, vervoer, e.d. Is het verstandig om dit van te voren al te boeken, via internet (bijvoorbeeld via Bookings.com of excursies en bustickets via de betreffende sites)? Of is het beter (goedkoper) om het daar te boeken?

Wat zijn jullie ervaringen?

Wat betreft Chili kun je lokaal boeken in September, wat laagseizoen is.
Rond 18 september kan het wel wat drukker zijn i.v.m. feestdagen. (onafhankelijkheidsdag).

:vak02:

Ik zou gewoon daar boeken. Dan heb je alle flexibiliteit om ergens langer te blijven als het leuk is of eerder weg te gaan als het tegenvalt. Ook kun je altijd eerst even de kamer bekijken voordat je beslist of je hem neemt of niet.

In mijn ervaring staan de meeste goedkope hotelletjes in Bolivia en Peru helemaal niet op internet. In Booking.com staan dus volgens mij alleen maar de wat duurdere en langer bestaande hotels.

Bustickets koop ik meestal een dag van tevoren bij de betreffende maatschappij. In mijn ervaring hebben de meeste ook geen (goed werkende) website. In veel steden heeft elke maatschappij een eigen terminal. Dat is soms lastig maarja het is niet anders.