boek 'een leven in teken van vrede', van Koningin Noor van Jordanie

In de boekenkast van de oma van mijn vriend had ik het boek zien staan van Koningin Noor van Jordanie. Ik was verrast dat zij het boek had, want ik dacht dat ze meer van de doktersromannetjes was… Toen ik een paar maanden later jarig was, kreeg ik het boek van haar en ik heb het bijna in 1x uitgelezen. Het is een heel interessant en ontroerend verhaal om te lezen. Als Amerikaanse jonge vrouw trouwt ze met een oudere (moslim) man, waarbij ze dus in 1 klap koningin van Jordanie wordt en ze haar leven daarop moet aanpassen. Ze vertelt over de ups en downs in haar leven en over het land. Jordanie heeft heel wat te verduren gehad in het verleden, waarbij ze altijd hebben geprobeerd om iedereen te helpen en een neutrale kijk te behouden op de gebeurtenissen in de landen om hen heen. Ik heb met bewondering haar verhaal gelezen. Wat een moedige en sterke vrouw.
Ze uit ontelbare keren haar grote liefde voor het land Jordanie en haar inwoners en ik kan het alleen maar beamen. Het boek is echt een aanrader voor degene die meer wil lezen over Jordanie en haar (bewogen) geschiedenis. Er zijn een heleboel verhalen uit het boek die wij vanuit de media nooit te horen en te zien hebben gekregen en waaruit maar weer eens blijkt dat er meerdere kanten aan een verhaal zitten. Koningin Noor is nu geen koningin meer, maar af en toe geeft ze nog wel lezingen wereldwijd.
Ik hoop dat Jordanie liefhebbers na het lezen van het boek het land een nog warmer hart toedragen en voor degene die nog nooit in Jordanie zijn geweest is het boek absoluut een eerste, goede en positieve kennismaking. Veel leesplezier!

1 like