Boedapest in de winter

De thermaalbaden zijn echt een aanrader, ik was er ook al in de winter en vond deze en fantastische ervaring. Ik vond de stad veel mooier dan in de zomer, waar je toch veel turisten ziet en veel hongaren gewoon zelf op vacantie zijn.

Als je graag wilt feesten zou ik de partyboat “A38” graag aanbevelen, vooral, als er concerten zijn of andere evenementen. Vanuit het Buda casteel heb je schitterende uitzicht op de stad, zowel overdag als ook s’nachts! De buurt bij de Nyugati Station is heel mooi en daar kun je lekker shoppen of de hongaarse keuken probeeren. Veel plezier!

Hoi Margyx,

Hoe heb je het gehad? En heb je nog tips voor toekomstige bezoekers.
Hier in Zuid West Hongarije is het al behoorlijk lekker warm en zonnig.

Groet,
Sandra

Heey allemaal,

Mijn excuses voor het late antwoord, druk druk druk!
Onze citytrip naar Boedapest was geweldig! Heel koud wel, maar we hebben toch veel kunnen zien/doen. (Met uitzondering van de boottochtje, teveel ijs op het water).
Enkele dingen die hier aangeraden waren, die ik zeker zelf ook zou aanbevelen: hospital in the rock (echt enorm interessant!), de gratis rondleiding in het Parlement, groenten shoppen voor het eten in de grote markt, eten bij Jelen (zo geweldig alternatief, we hebben ons er echt vermaakt tussen de studenten)>
Ik twijfelde heel erg of we naar een thermale bad zouden gaan. Uiteindelijk hebben we toch beslist om naar het Széchényi-bad en het was echt geweldig! 'S avonds laat, in de sneeuw in de buitenbaden was echt een unieke beleving. En dan binnen verdwalen, van het ene badje naar het andere en dan af en toe een saunatje ertussen. (Het stoombad is dan echt wel een super aanrader!)
Misschien ook nog even reclame maken voor ons appartement: Nova Appartments. Supergoede ligging, vriendelijke mensen, schoon en heel ruim voor weinig geld!
Wij zijn in Boedapest helemaal verkocht geraakt aan Hongaarse dessertjes. Ik weet helaas de namen niet meer, maar we hadden oa een soort tiramisu maar dan met pudding en cake ipv mascarpone en lange vingers.

Haha, dat moet haast wel somlói galuska zijn. Inderdaad, héél verslavend! :smile:

Leuk om te lezen dat jullie een leuke tijd hebben gehad in Boedapest!! En, voor alle lezers: Boedapest is ook in het voorjaar een aanrader! :zon02: