Boden

Een tijd geleden was het zo, dat voor over land reizen van Zweden naar Finland v.v. met de trein ik een nacht in Boden moest blijven. Dat was geen straf voor mij. Het station zelf vond ik leuk. Het stationsgebouw was en is een prachtig houten gebouw. Er waren veel mensen op het station, o.m. rugzaktoeristen. Je kon goedkoop overnachten in een hotel vlak bij het station. Je kon kiezen tussen een kamer alleen of met meer mensen in de kamer. De hotelkamer was al niet duur en als je met meer mensen in een kamer wilde slapen was het nog goedkoper. Ik heb wel eens gehoord, dat toeristen niet meer dan 1 nacht in Boden mochten blijven, omdat Boden een militaire plaats was. Ik ben een aantal keren in Boden geweest, maar ik heb niets van dat militaire gedoe gemerkt. Sommige mensen zullen het misschien vreemd vinden, maar op één of andere manier vond ik het daar prettig toeven. Ik vond het steeds leuk om weer in Boden terug te keren. Later moest ik naar Lulea om richting Haparanda / Tornio / Kemi te gaan. Ik vond Lulea minder leuk. Misschien lag dat ook aan het kille grijze weer die dag.

Zijn er meer van jullie die in Boden zijn geweest? Hoe vonden jullie het daar? En hoe is het er nu, na die verandering?