Blackpool of newcastle

Hallo,

Inheb een vraag… We willen in de vakantie 5 dagen ertussenuit maar we twijfelen tussen blackpool of Newcastle

We zijn 2 jongens van eind 20 we willen graag op stap en wat leuks ondernemen

Wat adviseren jullie??? Ik hoor t graag

Bolletje

Goedenavond,

hoe het zit met ‘stap-gelegenheden’ zou ik je niet verder kunnen helpen.
Wat ik wel kan zeggen is dat Blackpool een typisch Britse Seaside-town is. Met andere woorden: een typisch Engelse badplaats met promenade en attracties die in de zomer dus echt gericht is
op toeristen. Het ligt ook aan zee dus als het mooi weer is heb je geluk.

Newcastle is een modernere stad en is ook behoorlijk groot dus daar zul je sowieso wel moeten kunnen stappen. Als je met de boot naar Engeland wilt, dan heb je het voordeel dat je direct vanaf de boot met de bus naar het centrum van Newcastle kunt. Qua reizen prima dus.

Voor de rest hangt het er vanaf wat je verder wilt doen overdag. Het grote voordeel van de ligging van Newcastle is bijvoorbeeld dat je in 1,5 uur met de trein in Edinburgh zit, Schotland’s mooiste stad. Ook zit je niet ver van Hadrian’s Wall (De Muur van Hadrianus). Newcastle ligt overigens wel relatief dicht bij de kust, maar zeker niet aan zee. Ook de kust ten noorden van Newcastle is mooi met een aantal kastelen.

In de omgeving van Blackpool is ook wel wat te zien maar minder. Je zit daar een eindje ten noorden van Liverpool en daar zou je ook nog met de trein heen kunnen. Verder vindt je verder weg mooie heuvelgebieden als the Bowland Fells en verder naar het noorden het Lake District. Maar die gebieden zijn in praktische zin alleen echt goed te bereiken als je een auto meeneemt.

Het hangt er dus vanaf wat jullie precies willen doen en of je wilt wandelen of dat je het liever juist rustig aan wilt doen.