BKK - Noord-Thailand & tropische stranden: routetips gevraagd!

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik gaan eind maart - begin april voor 3 weken naar Thailand. We overwegen om enkel vliegtickets vast te leggen en min of meer een route uit te stippelen, maar zonder overnachtings- en vervoersreservaties (behalve binnenlandse vlucht). Is dit aan- of af te raden?

Voorlopig hebben we volgende route in gedachte: aankomst BKK, Kanchanaburi/River kwai, Ayuthaya, Lampang of Sukhotai, Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai vlucht naar Phuket, evt. Krabi, dan richting Ko Samui, vanuit Ko Samui vliegtuig naar BKK en terug huiswaarts.

Is dit 1. een haalbare kaart en 2. zijn er mensen die suggesties kunnen geven over hoe lang een verblijf wenselijk/noodzakelijk is op elke plaats en wat de reisafstanden (in km of aantal uren) zijn tussen de verschillende stopplaatsen?

Groetjes en alvast bedankt om mee te brainstormen!

Op het eerste zicht is dit programma wel haalbaar,zou wel Lampang eraf laten,als je maar een paar dagen in het noorden vertoeft.
Nu ik veronderstel dat je voor Kanchanaburi 3 dagen voor uit trek?Ayuthaya kan je af haspellen in 1 dag.Voor Chiangmai moet je wel 5 dagen uittrekken(minstens)want er is heel veel tezien in de roos van het noorden.(Tempels,watervallen,natuurparken,etc…)

Ok, thanks voor je spoedige reactie! En wat is je voorstel voor het Zuiden? We willen ongeveer een zestal dagen uittrekken voor het zuiden. Ik denk luidop aan een vlucht van Chiang Mai naar Phuket of anders van Chiang Mai naar Bangkok en vandaar naar Ko Samui. Ik weet het niet zo goed. Ik heb geen goed zicht op welke eilanden of kusten de moeite waard zijn. Groetjes

Beide kanten zijn mooi, zowel de eilanden in de Andaman Zee, als de eilanden in de Golf van Thailand. Als je maar 6 dagen hebt, zou ik de Andaman Zee niet combineren met de Golf, maar aan 1 kant blijven. Phuket kan je combineren met bijvoorbeeld Koh Phi Phi en Koh Samui met Koh Pha Ngan of Koh Tao.
Qua nonstop vlucht zal je vanaf Chiang Mai naar Phuket (Air Asia) goedkoper uit zijn dan van Chiang Mai naar Koh Samui (Bangkok Airways).

Let ook op de regentijd. Die zijn in de Golf van Thailand en in Phuket verschillend. Onze keuze hebben wij hier in ieder geval vanaf laten hangen.

Voor reizen in maart/april zijn zowel de Andaman kant als de Golf van Thailand kant goed te bezoeken.