Bitez/bodrum

Hoi,

ik wil met m’n vriend eind mei 11 dagen naar Bitez/Bodrum. We houden an een mooi strand met helder blauw water. Verder willen we in een plaats zitten waar het redelijk rustig is (geen Salou taferelen), maar waar toch genoeg te doen en te zien is. Wie weet wat er allemaal te doen is en wat een bezoek waard is? Alle tips zijn welkom! Ik heb over de Efese gelezen. Wil hier heel graag heen. Hoe lang is dit reizen vanaf Bitez? En pummukkale? Lijkt me ook heel gaaf.
Hoe warm is het hier eigenlijk in mei? En het zeewater?

Alle reacties zijn welkom!!!

Groetjes,

Petra

Bitez is een prachtig visserdorpje dicht bij Bodrum. Aan rust zal het jullie niet ontbreken. Voor iets meer mee te maken zal je naat Gumbet of Bodrum zelf moeten gaan.
Om Ephesus te bezoeken moet je richting Kusadsi (Izmir) komen 18O km en 2O bij tot Ephesus. Je kan daarvoor een auto huren en langzaam de kust afrijden langs het Bava meer tussen de bergen, goede weg richting Izmir en dan tot Selçuk en dan zo naar Ephesus. Ondertussen kan je ook een bezoekje brengen aan kusadasi zelf. Gemakkelijk te doen in één dag.
Pamukale kan je ook alleen doen met een huur auto of met een excursie,maar dan ben je zo gebonden.
Boottrips en sjeepsafaris kan je ook doen in Bitez.
Je zal een prachtig verlof hebben. Het weer in mei is soms wel nog een vraagteken,het ene jaar warmer of het andere.maar met een beetje geluk kan je in zee vooral je schrijft eind mei.
Pretigge vakantie,
Franka