Binnenscheepvaart in Brazilie

ik heb informatie nodig van personen in brazilie over de binnenscheepvaart , ik zou graag met mijn belgische vrachtboot naar brazilie gaan om daar te werken maar ik vind spijtig genoeg niet veel informatie op internet over wat ik daar kan vervoeren wat ik daar kan verdienen en of het echt de moeite is om dit te doen … of ik dit wel mag doen enzo voort , alle reacties zijn welkom !

Niet dat ik veel weet van binnenscheepvaart in Brazilië maar van Zuid-Oost Brazilië waar het levenspeil het hoogste is en economisch verreweg het rijkste deel zijn een aantal wat grotere rivieren maar landinwaarts niet te bevaren.

Er zijn een aantal grote rivieren meer naar het noorden die bevaarbaar zijn. Of daar een boterham te verdienen valt weet ik niet. Brazilië heeft vrijwel geen kanalen zover ik weet. Waar ik zou kijken is: Rio São Francisco en Rio Amazone… succes

Zou het niet beter zijn om eerst naar Brazilie te vliegen en daar een stuk of 5,6 afspraken te maken met rederijen of forwarders?

Dan moet je wel een redelijk idee hebben of het uberhaubt kan en of het interessant is voor je

Boot en trein worden in Brazilie eigenlijk niet gebruikt. 99% gaat per vrachtauto. enkel in de amazone worden boten gebruikt. Probleem zal zijn dat er vaak een mafiakliekje achter zit, lijkt me niet makkelijk om daar als buitenlander tussen te komen.
Nieuwsgierige vraag, hoe wil je je boot hier krijgen? Riviervrachtschepen zijn niet echt zeevaardig lijkt me?

Als jou schip eventueel zand zou kunnen vervoeren is er zeker werk voor je hoe het verder met wetten en regels staat weet ik niet maar kunnen we voor je uit gaan zoeken.
P.S. de verdiensten zullen verhoudingsgewijs vrij tot heel goed zijn.

Beste Couteau,

Ik ben samen met Henk van de reactie hierboven bezig om zand en stenen te gaan vervoeren over water. We zouden inderdaad graag met jouw in contact komen. Je kan me mailen tonvanrooij@gmail.com. Mail me je telefoon ook zodat we het e.e.a. kunnen bespreken. Heb je al een boot en kan die zand vervoeren? Kan je informeren heo we die boot hier krijgen? Zoek op Brazshipping voor eventuele informatie!

Ton

oi Couteau

ik heb nog enkele contacten van vroeger uit de belgische binnenschipperswereld (oa. Pierre VM van de Rock, jou bekend ?)

kan je wat meer vertellen over je schip ?
lengte ? breedte ? tonnage ? diepgang ?
(je mag me hierover eventueel gerust pm sturen als je die gegevens liever niet publiek maakt)
dan kan ik zien of je eventueel hier in de Baia de Todos os Santos iets zou kunnen aanvangen met je schuit

tropische groet

Ixke