Brazilië & ZEILEN

Brazilië heeft duizenden kilometers kust.
Er is ook de tweede grootste baai ter wereld nl. Baia de Todos os Santos in Bahia met talloze mooie en rustige ankerplaatsen. Een ideale bestemming voor jou en je schip !

Deze draad wou ik dan ook openhouden voor (potentiële) Brazilië-zeilers.

Mensen met specifieke ervaringen of vragen over ankerplaatsen, jachthavens, visa-modaliteiten of aanverwante onderwerpen ivm je zeilyacht in Brazilië kunnen hier aan bod komen.

Wat betreft het Noord-Oosten van dit land wil ik als ervaren solo-zeiler op de Altantic steeds op specifieke vragen antwoorden.

Tropische groet uit Salvador da Bahia

Ten overvloede, kijk vaak op Noonsite; Noonsite.com page Brazil

Komend van Fernando de Naronha is een logische stop in Cabedelo, vaar de rivier op tot voorbiij Jacare. Het bekenst zijn “Ribeira Adventure Club” van de Brit Brian Stevens en “Jacare Yacht Village” van de Fransman Phillipe Fessard.

Mijn “gouden” tip is om aan de andere kant van de rivier af te meren bij Luciano Zinn en zijn vrouw Concieta, Luciano is een bekende Braziliaanse “Blue Water” cruiser en heeft een kleine jachthaven geopent “Ribeira Adventure Club” aanzienlijk goedkoper. Luciano is vaak op pad met deliveries maar Concieta neemt de zaken met haar charme dan waar.

CeesH

1 like

Enig idee of we onze zeilboot in de buurt van Pipa (veilig) kunnen parkeren ? Informatie is meer dan welkom !