Weet iemand of en dan wat de mogelijkheden zijn om mee te varen (werken) op een cruise/zeil boot naar Brazilie? Ik heb al een aantal ‘algemene’ sites gevonden over werken op cruise- en zeilboten, maar nog niet specifiek gevonden welke boten (maatschappijen) er naar Brazilie varen. Daarbij weet ik eigenlijk nog helemaal niet hoe lang de overtocht duurt, ik heb nog geen sites met ervaringen van mensen kunnen vinden etc. Ik ben dus nog erg orienterend:)
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen! Zowieso wil ik naar Brazilie na de zomer voor een paar maanden!
Superrr bedankt alvast!
hoi
typ eens transatlantische cruise in en dan zie je verschillende mogelijkheden vanuit europa naar Rio de Janeiro o.a.
Zit zelf ook ervoor te kijken, maar als alleenreizende is het superduur. De meeste reizen duren hier tussen 15-18 dagen.
Oh wacht had over dat werken heengelezen, niet gezien, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Volgens mij is Costa Lines de enige van de cruiseschepen , of anders één van de weinige, die van Europa naar Brazulie vaart. Maar vrees niet dat je een enkele reis kunt werken.
Een andere mogelijkheid is om rond te neuzen naar een cruiseschip - kan elke maatschappij zijn die de zuidamerikaanse kust als werkgebied heeft- die in een droogdok heeft gelegen in Europa en weer terug gaat naar Brazilie. Daar kun je wel ´enkele reis´ werken.
Zeilboten maken de oversteek veelal vanuit de canarische eilanden. Daar heen gaan en in de jachthaven rondvragen. Vooral de solozeilers willen voor de lange oversteek vaak wel en extra hand aan boord hebben.
Succes!
< het mooiste komt altijd via de moeilijkste weg >
Tussen de caipi’s even besproken met een bekende over de cruise schepen die in Salvador van tijd tot tijd 1 a 2 dagen blijven. Leuk overigens, hebben in een oud klooster daar aan het centrum met de gasten een “white” party eens per week gedurende de zomer. Beside that…
Hij gaf aan dat deze cruise schepen veelal niet vanuit Europa komen. Alleen de grote bekende zoals de Queen Marry e.d. komen eens per 2 jaar. Maar in de tussen tijd heeft dit schip bijna alle uithoeken van deze aarde bevaren.
De kleinere (nog steeds gigantische) cruise schepen die langs de kust van Brazilië varen, komen veelal vanuit start punt New York, Miami en de Caribbean en zo helemaal naar het zuiden. Ze nemen over het algemeen geen tussen door personeel aan, maar gasten wel. Hij gaf de tip eens te Googlen, op wat cruise rederijen in New York. Mogelijk dat je bij de bron, misschien wat openingen hebt, voor een job aan boord en meteen van een cruise kunt genieten naar het zuiden.
Het is een optie, hoop dat het misschien richting geeft aan je wensen.
Boa sorte…:dag:
missschien kan je eens proberen of je geen partikulier zeilschip kunt vinden waar je op mee kunt
je zou kunnen kijken op de site van het tijdschrift Zeilen, zij hebben een vertrekkers-site
kan je wat frans dan vind je zeker je gading op de sites van sail the world en / of hisse et ho
op dergelijke sites (zeker de franse) is een lijst te vinden van schepen die reisgezellen zoeken, men zal van jou meestal wel een minimum aan zeilervaring verwachten