Binnenlandse vluchten met Air Madagascar

Ik ben aan het kijken naar een (georganiseerde) rondreis in Madagascar, maar het valt me op dat vrijwel elke organisatie een binnenlandse vlucht heeft van Tulear/Ifaty naar Antananarivo met Air Madagascar, blijkbaar omdat het de enige maatschappij is die dat traject vliegt. Maar ik heb ook gezien dat Air Madagascar met een deel van haar vloot op de zwarte lijst van de EU staat. Is het na te gaan met welke vliegtuigen dit traject gevlogen wordt om zo te zien of die vliegtuigen wel of niet op de zwarte lijst staan?

Hi,

de vliegtuigen die op de zwarte lijst staan, waren de toestellen die intercontinentaal gebruikt werden. Die doen ze sinds enkele jaren met (gehuurde) toestellen van Air France. Binnenlandse vluchten zijn kleinere toestellen, tenminste, ik heb afgelopen jaar in geen enkel groot toestel gezeten tijdens de drie binnenlandse vluchten die we gemaakt hebben.

Hi, bedankt voor het antwoord. Heb toch besloten het niet te doen, want zag bij meerdere reisorganisaties (met name Belgische) dat ze je toch ook laten aftekenen dat je weet dat er gebruikt gemaakt kan worden van toestellen op de zwarte lijst, juist ook binnenlandse vluchten) en dat vind ik geen fijn idee. Dan gaan we wel een keer als we langer de tijd hebben en we over land terug kunnen reizen naar het vliegveld.

Je hoeft een dergelijke verklaring niet te tekenen. De betreffende toestellen zijn niet meer operationeel.

Via Wereldwijzer app