Ik heb een vraag: ik zit naar allerlei binnenlandse vluchten te zoeken in november.
Puerto Iguazu - BsAs / BsAs - Puerto Madryn / Bariloche - Mendoza
Kom ik voor Buenos A - Puerto M uit bij ,Andes,: 1645p voor 2 pers.
Wil ik boeken maar las op het forum dat er vorig jaar is gezegd dat ze failliet gaan? Is dat nog steeds aan de orde?
Wacht nog even met een ticket kopen van Bariloche naar Mendoza… Maar zag wel dat ik eventueel via Neuquen (daarheen met bus) en daar een vlucht nemen naar Mendoza… Via ,SOL,. Ook niet heel duur (moet nog even vinden waar het knopje voor extranjeros is). Is dat aan te bevelen?
Nog een vraag: Ging even kijken op www.despegar.com.ar. Zij bieden goedkope reizen aan, maar goed, staat dan onderin beeld als je ticketprijs ziet dat de prijzen niet voor buitenlanders zijn. Maarrrrr - als ik een meerdere bestemmingen intyp en bovenstaande vluchten invoer (ipv Puerto M -> Trelew), komt er een prijs te staan zonder dat er staat dat het niet voor buitenlanders is. Raar maar waar. Ik sta eigenlijk op het punt dit te boeken… Maar straks heb ik de tickets en word ik niet toegelaten ofzo… haha zou wat zijn! Maar goed, dat zou een paar honderd euro schelen én in vlieg dan met AA!
Kan iemand me aub advies geven? Met LADE vliegen is niet aan te raden begrijp ik.
Andes is (nog) niet failliet. Ze hebben de vlucht Salta - Iguazú helaas geschrapt, maar ze vliegen nog wel. Echter, nu ook Bariloche 2 maanden geen luchtverkeer heeft gehad en Andes één van de belangrijkste chartermaatschappijen is voor Brazilianen die gaan wintersporten in Bariloche vrees ik… Maar we zullen zien.
SOL is een kleine maatschappij met kleine propellorvliegtuigjes. Je moet er van houden. Een maand of 2 geleden is er nog eentje neergestort nabij Neuquén, maar dat zegt verder natuurlijk niets
Despegar.com is voor Zuid Amerikanen/Argentijnen. Als je hier je Aerolineas tickets boekt heb je grote kans dat je bij het inchecken je alsnog een nieuw ticket moet betalen voor extranjeros. Dat risico zou ik dus zeker niet nemen.
Gewoon boeken bij Aerolineas Argentinas en/of LAN en aangeven dat je Europeaan bent. Ja, je betaalt (flink) extra, maar dat is de policy. Een Amerikaan heeft er vorig jaar een rechtzaak van gemaakt geloof ik, maar daarna heb ik er nooit meer iets van gehoord…
En LADE, ach… als je van avontuur houdt is het vast leuk
ik ben een beetje verbaasd over de indruk van LADE. Heb zelf maar 1 retourvlucht met hen gemaakt, een paar jaar terug, maar dat beviel goed.
Behalve dat ze niet zo frequent vliegen, ken ik verder geen nadelen van hen t.o.v. AA of LAN, terwijl lade vluchten de helft kosten, dus daar zo ik graag iets meer over weten. Niet alleen voor mezelf. over Andes heb ik al vaker gelezen, dus ze vluchten schrappen en niet geheel betrouwbaar zijn, maar over LADE (nog) niet.