Dit is geen peiling (al kan het er misschien wel één worden), maar een aanzet tot een interessante discussie, een spreekwoordelijke ‘knuppel in het hoenderhok’, dus.
Hoe staan jullie tegenover de volgende vraag:
‘Is het ecologisch verantwoord om op vakantie in Thailand een binnenlandse vlucht te nemen, gezien de hoge uitstoot in CO2?’
Hoe we ons ook verplaatsen het zal altijd iets zijn met de auto , bus , trein zelf tevoet ik begin te kraken en kies voor de snelheid tegen de tijd , vroeger had ik het geld niet in ging ik te voet daarna met de fiets , brommertje , wagen …
Maar CO2 ja… ons koeien laten teveel scheten en dan …lol2lol2lol2lol2
Ikzelf ben van plan om geen binnenlandse vluchten te nemen, ook al zijn die tegenwoordig heel goedkoop te boeken.
De reis naar Thailand zelf is al een serieuze belasting voor het milieu, en ik wil daar niet nog een schep bovenop doen.
Maar wij gaan voor de periode van 1 maand, dus we hebben alle tijd. Ik kan me voorstellen dat als je voor een korte periode gaat, je tijd wil uitsparen en dit dan wel handig kan zijn.
Klopt !
Moest ik de tijd hebben dan zou ik wachten maar ja onze levenstikker tikt , …
OK moest ik kunnen ( tijd hebben ) zou ik rustig anders doen !!!
Maar we leven in een " IK " wereld …:mad:
Bij crematie komt er veel CO2 vrij en zeker in LOS bij veel te lage temperaturen !!
Is niet vliegen de juiste oplossing ?
Wacht maar als je het verkeer ziet in Bangkok…
Neen, maar ik begrijp waar je naar toe wilt… Vee zorgt ook voor een grote CO2-uitstoot. Om nog maar niet te spreken van de energie die het kost om de beesten te voederen enz.enz.
Maar je moet ergens een grens trekken. Voor mij persoonlijk zal ik het locale vliegtuig vermijden indien mogelijk. Maar da’s mijn mening. Ik zou graag die van jullie horen
Mmmmm, ne lekkeren biefstuk: daar gaat niets tegenop!:lol:
Ik heb wel eens een trein voorbij zien komen te Hua hin daar kwam me een rookpluim uit dat ik spontaan opzoek ging naar een gasmasker.
Een fietstocht met een v/d Nederlandse aanbieders zie ik nog wel zitten voor 1 dag door een gedeelte van Bkk maar om daarmee door Thailand te trekken, nee bedankt.
Roetfilters of hybride of superzuinige diesel auto’s daar wordt misschien wel aan gewerkt daar maar ik heb ze nog niet gezien in Thailand.
Die gigantische plastictassen verslaving welke in Thailand nog welig tiert.
Ik begrijp natuurlijk ook waar jij naar toe wilt en feitelijk ben ik het wel met je eens maar het is een tweestrijdig onderwerp en ben ik allang blij dat ze de vliegtax in Nederland hebben afgeschaft, nog een melkkoe voor de regering.
Hier een stukje van Thailandblog over de plastic tassen De Thaise strijd tegen het plastic, mocht je wat meer willen weten over de “plastic verslaving”, de gedachte over dit onderwerp wat uit dit artikel kwam vond ik wel interessant.
Persoonlijk zou ík niet over het milieu nadenken als ik een vliegticket zou boeken, en het is natuurlijk ook wat Jan zegt; Je kunt bijvoorbeeld wel het vliegtuig overslaan, maar ik geloof niet dat bijvoorbeeld de trein veel “gezonder” is. En daarbij denk ik ook dat het vliegtuig sowieso wel vertrekt, zonder of met mij. Maargoed, daar kun je weer tegenin brengen dat als je iets in de wereld wilt veranderen, dat je bij jezelf moet beginnen .
Ik neem gewoon het vliegtuig in Thailand, ook al zou dat ecologisch wellicht niet verantwoord zijn. Afstanden zijn vaak groot en ticketprijzen laag. Heb echt geen zin om 12 uur in een bus te zitten als ik er binnen een uurtje met het vliegtuig kan zijn…daar ben ik heel eerlijk in…
Let op met je verwijzingen naar Thailandblog voordat we weer een boze :mad: Peter aan de haak hebben.
Trouwens ik heb daar al volgens mij een jaar geleden een topic aan besteed Thaise Plastictassen berg en kreeg een dag of wat geleden ook al een link via Thaivisa.com dus is het artikel op het blog ook een vorm van plagiaat.
Ben er eerlijk gezegd niet mee bezig met het milieu,maar ik zal nooit een papiertje op straat gooien.
sigaretten trap ik uit en gooi ik in de vuilbak,voor lange afstanden in Thailand maak ik gebruik van het vliegtuig(zoals de meeste mensen)