Binnenlandse vlucht Laos gezocht

Kan iemand mij sites aanbevelen om binnenlandse vluchten in Laos te boeken?

Doe ik dat best op voorhand, van thuis uit, of kan het ook ginder gebeuren?

Iemand tips?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Lin

PS: Ik ga van 6 april tot 6 mei.

Je kan je binnenlandse vluchten het best ter plekke boeken. In verschillende steden zijn kantoor van Lao Air, maar je kan de tickets ook gewoon op het vliegveld boeken. Zelfs een (paar) uur voor vertrek, is mijn ervaring. (Wat handig is, aangezien je rond Songkran in Laos bent en veel kantoors van de luchtvaartmaatschappij dan gesloten zullen zijn.)

Goede reis!

ik zal het persoonlijk via een reiskantoortje boeken en niet gokken om het op het vliegveld te doen.

op minbuza.nl wordt het ontraden (destijds) om lao airlines te vleigen ivm onderhoud.
Zelf heb ik er wel mee gevlogen en nix aan de hand.

@ Martin: Uiteraard is een reisbureau beter dan boeken vlak voor vertrek, maar rondom Songkran 2006 waren alle reisbureaus dicht, vandaar mijn vliegveld tip.

Songkran is dit jaar van 13-15 april.

Ik heb gelezen (en gehoord) dat Songkran het hardst wordt gevierd in Luang Prabang. Klopt dat? Of zou je mij op dat tijdstip een andere plaats aanbevelen?

Ik zat in Pakse rond die tijd en daar heb ik het ook goed gevierd! Klink natgeworden (ben voorzichtig met je camera…), uiteraard heb ik ook de tegenaanval geopend. Verder ben ik bij familie van de chauffeur van onze Tuktuk thuis geweest (waar ik gezegend werd). Later werd ik ook door andere locals uitgenodigd om bij hen thuis te vieren en te eten, echt super! Daarna ben ik echter teruggegaan naar mijn hotel, want iedereen ging het op een zuipen zetten en dan dronken door de stad crossen en daar had ik niet zo’n zin in…

(Voordeel van Pakse is dat er minder touristen gekomen dan in LP, je viert dus meer met de locals. Maar ik zou niet speciaal voor Songhkran naar Pakse rijden, haha.)