Binnenkort naar Frankrijk als au-pair

hallo,

ik ga 20 augustus voor 10 maanden naar Frankrijk als au pair. ik zit in de buurt van montpellier, avignon en orange. ik ben benieuwd of er nog andere mensen zijn die ook binnenkort als au pair naar deze omgeving gaan. het lijkt me erg leuk om over alle ervaringen te kletsen. ik ben benieuwd…

groetjes bianca

Hallo Bianca,

waar ga je precies naartoe?

groeten, Elvira

hey elvira,

ik zit in pont st esperit vlakbij montelimar, ook orange is in de buurt.
waar zit jij en wat ga je daar doen? vanaf wanneer?

groetjes bianca

Hoi!
Mij leek dat erg leuk,alleen ik wilde met een organisatie gaan.Daar stond in dat je zakgeld tussen de 50 en 90 euro per week is.Dat vond ik toch wel erg weinig haha! Mijn moeder ook gelijk:ja dan krijg je allemaal van die moeilijk opvoedbare kinderen:P Omdat een familielielid dat ook gedaan heeft en dat ook had haha.
Ik raad je dan wel aan om zonder organisatie te gaan…Heb je al contact gehad met die ouders etc?

Hoi,
Ik ga half/eind oktober naar Frankrijk. Daar ga ik eerst acht weken naar een taalschool in Nice en vervolgens hoop ik daar in de buurt aan de slag te gaan als au pair. Ik sta ingeschreven bij Travel Active en mijn pakket ligt op het moment bij de partnerorganisatie in Nice. Ik ben dus van half/eind oktober '06 tot half/eind juni '07 in het zuiden te vinden. Zijn er rond die tijd meer au pairs/taalstudenten in de buurt??
xx

hoi Rosalie,

Ik heb het inderdaad zonder organisatie geregeld, maar via aupair-world.nl
Ik heb het gezin al in de mei vakantie ontmoet, want mijn ouders hebben in de buurt een huisje. Het is heel fijn dat ik al kennis heb gemaakt en dus weet waar ik terecht kom. ik heb er heel veel zin in en eindelijk is het zondag zo ver!! dan vertrek ik naar frankrijk.
groetjes bianca

Ik heb ondertussen een gezin gevonden. Ik ga dus na twee maanden Nice (19 okt-16 dec '06) verhuizen naar Toulouse voor een half jaar. Daar ga ik werken als au pair. Zijn er meer mensen die naar die plaatsen (of in de buurt) gaan en/of gaan werken als au pair?? Laat maar even iets weten op www.merlijnvangisbergen.nl andermans reisverhalen lezen is altijd leuk als voorbereiding…

leuk! hou je een blog of iets bij dat we mee kunnen lezen met je ervaringen, ben wel benieuwd.

Ik ben in Frankrijk geweest van oktober '06 tot mei '07, vier maanden hiervan was ik au-pair. Ondertussen doe ik een opleiding om Frans docente te worden. Mijn verhalen zijn terug te lezen op www.merlijnvangisbergen.nl waar ik een soort blog bijhield van alles wat ik daar meemaakte.

hee:)
ik zou ook graag au pair worden voor een maandje ofzo in de zomer.
ik ben dan alleen 17 en wil loeigraag naar of frankrijk of belgie.
Maar in die landen moet je minimaal 18 zijn…

hebben jullie een idee hoe ik toch au pair daar zou kunnen worden?

want ik heb zo snel ook geen contacten zodat ik zonder organisatie kan.

Help!

xx José

Op de websites zoals bijvoorbeeld www.aupair-world.nl kun je als au-pair gratis een profiel aanmaken.
Je geeft aan hoe oud je bent, welke talen je spreekt, of je rookt, of je een rijbewijs hebt, of je ervaring hebt als au-pair etc. Verder kun je er iets vertellen over jezelf, waarom je au-pair wilt worden etc. Ook moet je aangeven wanneer je zou willen beginnen, voor hoe lang je au-pair wilt zijn en in welke landen je dit evt zou willen.
Via een zoekmachine kun je een overzicht laten maken van welke gezinnen het beste aansluiten op jouw wensen. Deze kun je dan via de website laten weten dat je geinteresseerd bent. Gezinnen kunnen dit ook bij au-pairs doen.
Als een gezin je leuk lijkt, maar zij voor langere tijd naar een au-pair op zoek zijn kun je toch gewoon een bericht sturen. Misschien kun je voor de kids zorgen totdat ze iemand anders gevonden hebben.
Zorg wel dat je behalve de website ook wat mailt/belt met de familie voor duidelijke en definitieve afspraken. Je moet altijd in je achterhoofd houden dat je zonder officiele organisatie minder zeker bent van je zaak.
Er bestaan trouwens nog wel meer van die websites, dus ik zou zeggen: schrijf een verhaaltje over jezelf (een pré als je het ook in het engels of (nog beter) in de taal van het land waar je naartoe wilt) en plaats dit (zoek via google) op een aantal van dit soort websites. Let erop dat je geen persoonlijke info vrij geeft in dit centrale verhaal.
Succes!

hee!! echt super bedankt! ik ga het snel doen :slight_smile:

xx