Beste mensen,
vanaf begin augustus ga ik voor een schooljaar naar Toulouse om te werken als au pair. Zijn er toevallig meer mensen die hier in de buurt zitten komend jaar, als au pair of voor bijvoorbeeld Franse les? Ik zou in dat geval graag met je in contact komen.
Groetjes,
Ieke
Hey:)… Ik ben ook van plan om naar Frankrijk te gaan en om te gaan werken… Ik ben nu een beetje aan het rondsurfen wat voor werk ik leuk zou vinden… Ik had een paar vraagjes : hoe is het je gelukt om als au-pair te gaan werken in Frankrijk? Mij frans is slecht, ik kan geen frans spreken en dat is denk ik wel een must als je als au-pair wilt gaan werken. Zou je mij hier wat meer informatie over willen geven? bedankt.
Heey!
Wat een leuk idee Weet je al zeker dat je au pair wilt worden? Ik heb vorig jaar een familie gezocht via aupair-world.net, maar ik raad je eigenlijk aan om het via een bureau of organisatie te doen… Dit omdat, mocht het niet goed gaan met je familie oid, je altijd iets hebt om op terug te vallen, waar je dingen aan kunt vragen die je misschien niet bij je familie kwijt zou kunnen, er duidelijke regels en voorwaarden zijn voor beide partijen en mocht je in het ergste geval weg willen dan zullen zij een nieuwe familie voor je zoeken. Als je het via internet doet (er zijn meer van dit soort sites) zul je dat zelf moeten doen. Over het Frans zou ik me in ieder geval geen zorgen maken, je familie zal erg begrijpend zijn en in het begin rustig en indien nodig Engels spreken. Het is verplicht voor een familie met een au pair om haar de mogelijkheid te geven Franse les te volgen, dus dat zal vanzelf goed komen. Daarbij heeft het mij heel erg geholpen omdat je met de kinderen toch altijd Frans zal moeten praten en daardoor leer je heel snel heel veel. Als het je echt een probleem lijkt kan je ook een (half-)Nederlandse familie zoeken waarin je Nederlands moet praten met de kinderen. Veel succes!! En laat het maar horen als je nog vragen hebt!
Hey bedankt voor je reactie:) Nee, ik weet het nog niet zeker, ik ben nog steeds aan het zoeken wat ik echt leuk zou vinden, maar au-pair spreekt me opzich wel aan. Het idee om bij een wildvreemde familie te zitten beangstigt wel een beetje omdat je nooit van te voren weet of het wel gaat klikken. Ik heb zelf nog geen diploma van een beroepsopleiding. Dus, dat is wel heel erg lastig met werk zoeken… ik heb ook geen ervaring als au-pair.
Ik ben nu 20 en ik wil er een half jaar/ jaar tussenuit:) om gewoon een hele leuke tijd mee te maken.
Ik ben in 2008 al eens in Frankrijk geweest (vlakbij Toulouse, ik heb daar ook nog een nacht overnacht onderweg:) )om te wonen en werken in een chalet (huishoudelijke taken), en dat beviel me opzich wel…alleen ik was echt in the middle of nowhere. De supermarkt was 30 minuten rijden ervandaan. Dus dit keer wil ik wel iets anders wat in een stad gelegen ligt. Maar wat precies, dat weet ik dus nog niet. Maar ik zal eens op de site kijken, nogmaals bedankt voor je reactie.