Bills bij een huur villa

Hola beste overwinteraars wat betaal je gemiddeld aan bills bij een huur villa volgens mij is dat voor water en electra dit voor de winterperiode okt tot mrt

wie kan mij hier een antwoord op geven.

alvast bedankt Peter :vak:vak02:

Hoi Peter,

Bij mij betaal je alleen extra voor hout, omdat ik dat zelf ook moet kopen. Electriciteit is solar is vrij, water is niet duur, daar kun je zeker in de wintermaanden moeilijk idioot veel van gebruiken. Misschien dat de ligging ook meeweegt als de eigenaar de bills bepaalt. bij sommige villa’s heb je misschien vaste service kosten.

Mijn cortijo (huisje op platteland) bewoon ik zelf het hele jaar, alleen in de winter verhuur ik het soms voor twee of drie maanden als ik zelf ga reizen. Het ligt 15 minuten van de zee en 45 minuten van Granada.

groetje,

Juana

In de winter tijdens verblijf in een Villa te Andalusia met zon 20 km uit de kust en bij een hoogte van gemiddeld 800 mtr. zijn de kosten voor gas verwarming relatief hoog met zon €16,80 per fles voor de duur van 7 dagen. De open haard is vrij bewerkelijk en verwarmd maar een klein deel van het huis. De electr. is zonder het gebruik van een een elektrische kachel goedkoop zo`n €0,17 per kilo watt. Voor water betaal je €0,70 per m³ daar komen wel nog gem. belastingen bovenop waardoor een zwembad vrij kostbaar wordt tijdens de zomer maanden. Gr. JF