Water en Electriciteit!

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal blij, denk namelijk een appartement te hebben gevonden! Moet het alleen nog even beverstigd krijgen. Nu heb ik de volgende vraag. Het appartement is excl. water en electriciteit! Wat zou ik per maand kwijt zijn aan water/electriciteit…?? Iemand enig idee? Wij zullen niet vaak thuis zijn, alleen sochtends en smiddags een paar uurtjes om te slapen en te douchen en dan snachts natuurlijk weer…

Hoop dat iemand hier een antwoord op weet.

Liefs Linda

Super linda!

Denk dat Hans en Franka6 wel weten hoeveel dat ongeveer kost.

Dat denk ik ook wel, ik hoop het iig!!!

Houd ons op de hoogte ok!! Tof meis!!
:wave:

Ja goed he, ben helemaal door het dolle heen… Alleen is het nu allemaal nog niet zeker, ivm mijn werk, ze willen me niet laten gaan!!! Proberen vanalles om me hier te houden, heb gezegd €500,- p/mnd meer en ik blijf, maar daar zullen ze denk ik niet in trappen!!!

Ligt eraan wat je wilt!! Wil je blijven, dan hoop ik voor je dat ze erin trappen!!
maar volgens mij wil je niet blijven(DUS!!) dus hoop ik dat ze er niet intrappen(hihi)

Nou laat het maar weten als het duidelijk en rond is!!
:wave:

Beste Linda,

Deze maand(1 pers.huishouden)

-Water : 7,80 euro (dagelijks dousch,1 mal per week wasmachine,afwas)

-Electriciteit : 80 euro(over 2 maanden;elke avond electrische kachel op oliebasis,dagelijks pc gebruik,tv,koelkast,lampen vanaf 18 uur)

Dir geldt dus voor de wintertijd;in de zomer zijn de kosten anders;overdag minder thuis,koelkast hoger,de airco savonds aan maar dat valt weg tegen de kachel,ahankelijk hoeveel m3 we wilt koelen.

Water buiten beschouwing gelaten zal de stroom globaal tussen de 50-80 euro zijn(per 2 maanden)

Groetjes,

Hans.

Hartelijk dank Hans, wat een verschil met de Nederlandse prijzen, maar goed die vergelijking kan natuurlijk ook helemaal niet gemaakt worden!!!

Wij zullen bijna niet thuis zijn, werken de gehele dag, met uitzondering van slapen en douchen en idd de airco!! Dus denk dat het geen hoge kosten met zich mee zal brengen…

hallo hans,ik heb ook een vraagje over het verbruik,jij zit in side he
heb je daar gas voor het koken/cv uit de kraan dan,
in foca waar wij 8 jaar verbleven met vacantie liepen ze te leuren met gas flessen.

graag een reactie

groetjes carlos:yes:

Hallo Carlos,
Voor zover ik weet is er nauwelijks een gasleidingnet (of hoe heet zoiets?) in Turkije. Alles gaat met gasflessen, ook in de restaurants en zo. Wij hebben een eigen appartement in Marmaris en ook daar hebben we een gasfles. En een soort abonnement bij een gasflessenbedrijf zeg maar. Die komen dan de fles omwisselen op afroep. In de meeste keukens is er speciaal ruimte voor gemaakt om zo’n fles neer te zetten. Succes verder.

gr. Marjan

Heey!
Ik heb afgelopen zomer in Alanya ook een apartementje gehuurd. Water en elektriciteit was echt bijna niets in kosten. Ik moest overdag de tv of iets van geluid aan laten staan. En ik stond ook elke dag minstens 1x onder de douche. Ik was toen 20 lira voor water en licht kwijt! We deelden het appartement met ons tweeën, dus denk dat et iets van 40 lira samen was.
Dit was wel in de zomer, hadden geen straalkacheltje nodig en ik had ook geen airco… Dus elektriciteit was echt alleen maar lampen, tv, koelkast, wasmachine.

Liefs Rieneke

@ Carlos, in Side koken de meeste Turken nog gewoon op gas uit de gasfles, in de huishoudens waar ik gewoonlijk kom.
Warm water verkrijgen ze door vooral de zon en tanks op het dak.

@Linda, je gaat toch niet twijfelen hè. Je wilt toch ontzettend graag gaan en je bent al zo ver.
Heb je al ontslag genomen op je werk?
Kom je in het winterseizoen dan weer naar Nederland of wil je voorgoed in Turkije blijven om daar iets op te bouwen met je vriend?

In iedergeval Succes met alles.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

@Fransijn Ja erg he maar ben ontzettend aan het twijfelen… Altijd zo zeker geweest en dan nu eindelijk de mogelijkheid, slaat de twijfel toe!!! Maar het is allemaal nog niet helemaal zeker, er zijn nog wat dingen die nog niet vast staan/geregeld zijn…

Als ik ga ga ik voor iig het gehele zomerseizoen, ik kan eventueel bij een Nederlands bedrijf werken in de winter in Istanbul dus blijven zou een optie kunnen zijn, eerst maar eens even zien hoe het deze zomer zal gaan…

Op mijn werk weten ze het wel, maar ik heb nog geen ontslag genomen, ik ben aan het uitvogelen of ik misschien onbetaald verlof kan krijgen, mijn contract loopt nog tot half September en is toch beter dan dalijk weer werkeloos thuis komen met een gat van 6 mnd in je CV…

Maar goed twijfels en zenuwen vechten om de eerste positie!!

Liefs Linda

Linda, ik kan me best voorstellen dat er twijfels zijn.
Het is ook niet niks waar je over moet beslissen.
Knopen doorhakken is altijd heel erg moeilijk.
Ik ben daar ook zoooooooooooo slecht in. Maar in ieder geval sterkte meis.
Wanneer wil je gaan?
Is bij je vriend het seizoen nog niet begonnen?

Liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Nee die zit nog lekker in Istanbul en gaat pas over een maandje, tegen die tijd hoop ik ook te gaan… ik ben idd ook niet goed in het doorhakken van knopen! Ach niet denken, gewoon doen!

Hallo Linda,

Woon ook alleen, en ben het volkomen eens met de prijzen die Hans opgeeft voor water en electriciteit. Dus dit blijft gelukkig goedkoop in Turkije.Ik zelf ben ook niet veel thuis,maar in de zomer gebruik je s’avonds toch airco en douchen doe je soms 2 keer per dag als het heet is. Ik heb ook een was en vaatwasmachine.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Bedankt Franka, die prijzen vallen allemaal reuze mee!!

@Linda, ik hoop dat de beslissing die je moet nemen de goede zal zijn.
We leven met je mee hoor.
We gunnen je alle geluk van de wereld.
liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Dank u dank u …De beslissing is eigenlijk al genomen, alleen weten ze het op mijn werk nog steeds niet, ik wil onbetaald verlof, hun willen me niet laten gaan…Het is een ja nee spelletje aan het worden…

Liefs Linda

@ Linda:
Wat vreselijk voor je dat ze op je werk niet mee willen werken!!