Bijzondere casa particular in Trinidad

Hallo,
ik ben al een aantal keren in Cuba geweest, de eerste keer in '99. Daarna sinds 2005 nog vele keren (de liefde :kus: gevonden en getrouwd :was: ).
Van alle casas die ik bezocht heb wil ik er eentje onder jullie aandacht brengen: in Trinidad direct naast het busstation :vak01: is de meest relaxte.

De gastvrijheid van Teresa en Pedro voelt direct aan alsof je thuisgekomen bent! Dus even rust …:slapen: ontspannen en de hectische kant :paranoid: van het reizen even helemaal vergeten. La pura vida, en bovendien niet duur - je biertje of cola en rum in de koelkast, de pepermunt groeit op het terras naast je stoel waarmee Pedro jouw mojito of Cuba libre maakt!
Neem 'n kijkje op de site om een goede impressie te krijgen van het huis, de kamers en de patio - en alvast een handige kaart van Trinidad vindt!!!

Als je erheen gaat, geef de hartelijke groeten van Estan el holandés y Regina la Habanera. :dag: y dice ‘hasta pronto, nos vemos en junio una vez más!!’ :zon02::teeth::zon02:

Hoi Estan,

Ben deze casa ook tegengekomen. Leek mij ook leuk. Ga 30 juni een maand naar CUBA. Wil rondreizen. In ieder geval Havana, Trinidad,
Caramaque en Santiago de CUBA.

Krijg de indruk dat Trinidad niet zo groot is. Hoeveel dagen raad je mij aan.
Wil daar ook even genieten van het strandleven.

Hoop van je te horen

Groeten Carolien

Hallo Carolien,
Havana, Trinidad en Santiago de Cuba zijn veruit de mooiste steden van Cuba. Santiago ligt dan wel meteen ver weg van de andere twee waarmee je meteen veel meer kilometers moet maken.
Trinidad is inderdaad niet zo groot, veel kleiner dan Santiago, wel veel intiemer en rustiger. Als je buiten de stad niets wilt ondernemen of zien zullen twee dagen zeker voldoende zijn. Twee avonden 's avonds de stad in, een avond in las Cuevas, een avond Casa de la Musica.
In de directe omgeving van Trinidad zou je eigenlijk ook de Torre Iznaga en Topes de Collantes moeten bezoeken als je zo dichtbij bent.
Als je ervan houdt, kun je ook een dagje te paard ten noorden van Trinidad de valei en de natuur bekijken.
Hoeveel dagen je nog op het strand wilt genieten en relaxen hangt natuurlijk van je eigen persoontje en je beschikbare tijd af.
Kortom: snel erdoorheen en erlangs, een minimaal bezoek, in anderhalve dag. Trinidad en omgeving, alles zien, goed genieten én relaxen op het strand kan 4-5 dagen leuk zijn.
Veel plezier, Estan :vak01:

Hoi Estan,

Weet niet meer of ik je al bedankt hebt voor de informatie die je toestuurde.
Bedankt.
Het hostel kende ik al en ik denk dat ik daar ook ga overnachten.
De steden die je noemt wil ik ook gaan bezoeken.

Groetjes Carolien

Ik ben benieuwd of er forum-bezoekers zijn die misschien deze casa bezocht hebben; en ik hoor of lees hier graag hoe het was!