Ik ga in dec/jan voor 3 maanden reizen in Cambodja, Maleisie en Vietnam. Ik weet wel wát dingen over het land, maar ik ben op zoek naar de (niet zo toeristische) speciale dingen in het land. Een geweldige waterval, een gave treinroute, een mooi festival… anything!
Ik ben Harold en land op 6 jan 2011 in Kuala Lumpur.
Vandaar heb ik 1 maand op de penninsular en 1 maand in Sarawak en Sabah.
Op de penninsularzit ik eraan te denken om zelf een auto te huren.
Dit schijnt hier ideaal te zijn vanwege de goeie infrastructuur.
Op 8 maart vlieg ik dan naar Hanoi en wil naar het zuiden (Saigon) reizen vanwaar m`n vliegtuig weer vertrekt (Via Kuala Lumpur) naar Nederland.
Ik heb een lonely planet van malaysia en vietnam gekocht waar ik al enige informatie uit heb gehaald.
Heb jij al een concrete plannig over hoe je gaat reizen en in welke volgorde???
Petronas Torens in KL
Pulau Tioman (eiland)
Pulau Perhentian Kecil (eiland)
Uncle Tan’s Wildlife-camp in Borneo!!
Mount Kinibalu (Borneo)
Duiken rondom Sipidan
Voor meer info, vraag maar raak of kijk op mijn reisverslag
vogelzand.reismee.nl
Wij zijn in sept ruim 3 weken geweest. Eerst 4 dagen KL, was lang genoeg. Persoonlijk vind ik KL niet super geweldig. (zeker niet als je het vergelijkt met Bangkok) Twin Tower en ChinaTown zijn leuk.
Verder zou ik Cameron Highlands zeer aanraden, wij zaten in Century Pines, net aan de rand van het dorp en op nog geen 100 meter fantastiche watervallen, helemaal verscholen in het bos.
Daarnaast is Langkawi toch wel de plek om uit te rusten. Je hebt er watervallen zooo gaaf!!! En je kunt een berg op van 750 m. met kabelbaan, super uitzicht! Heerlijk zwemmen in de zee, snorkelen, duiken (Nemo woont daar in een blauwe anemoon) echt fantastisch!