Bijwerkingen DEET

Hallo,

Ik ben op zoek naar verhalen/ervaringen van mensen die langdurig (langer dan een week) dagelijks DEET hebben gebruikt.

Zelf heb ik veel last van vermoeidheid en het lijkt dat het terug te voeren is na (maanden) DEET gebruik.

Alvast bedankt,
Petra

Wat vervelend dat je er zo’n last van had! Ik merk na een tijdje wel wat huidirritatie (vooral door de combi van zweet met deet…), maar wist niet dat het ook bijwerkingen in het lichaam kon hebben.

gebruik je daardoor nu een alternatief?

Bedankt voor je reactie.

Ik heb al heel erg lang vermoeidheids klachten en ben getest op DEET en dat kwam er positief uit. Er is niet zo heel erg veel bekend in de literatuur hierover, maar er zijn toch wel veel bewijzen dat het je zenuwstelsel in de war kan brengen.

1 like

Erg typisch, wist niet dat dat mogelijk was. Zelf heb ik hier nooit last van gehad. Wel is het werkzame bestanddeel in DEET dusdanig sterk dat het de verf van mijn camera doet afbladderen, dus ik kan me voorstellen dat het op je huid en andere lichaamsdelen ook nadelig effect kan hebben.

Is er dan een alternatief?
groetjes

Er zijn wel een aantal alternatieven, maar niet zo effectief als DEET.
Waar het mij om gaat is of er meer mensen zich herkennen in de bijwerkingen, omdat het kwaad wsl al geschied is.