Muggen...

Ik heb nog wat DEET over van vorig jaar, maar daar gaan we het geen 4 weken mee redden. De bedoeling was, om in Nederland nog wat te kopen voordat we naar Vietnam gaan. Nu onze vlucht echter gecanceld is, vliegen we om de kosten te drukken vanaf Kopenhagen. Hier in DK is DEET verboden en zijn er alleen middelen verkrijgbaar die in de tropen niet geweldig werkzaam zijn. Daarom is mijn vraag nu: Kun je in Vietnam DEET kopen of iets wat goed tegen de muggen werkt? en hoe beschernemen jullie je tegen de muggen?

Hallo Nunu,

Ja hoor, je kan gewoon produkten kopen met DEET. ook in verschillende concentraties.

Tips zijn natuurlijk
Airco, smeren, lange mouwen en lange broek in de avond, klamboe enz.

In sommige hotels heb je ook van die soort wierookstokjes die je kan aansteken.

gr.
Ton.

1 like

van horen zeggen …

bepaalde kleuren (blauw dacht ik ) en parfums zouden muggen aantrekken …
datgene wat ze in bepaalde resto’s soms gebruiken , zijn mosquito -coils :
precies spiraal-vormige wierookstok ( blijkbaar redelijk ongezond , niet aangewezen om er naast te slapen )
iemand naast je hebben met “zoeter” bloed helpt ook :slight_smile:

al bij al hebben wij er weinig of geen last van gehad (dec/jan)

geert,

Ik ben ondanks alle voorzorgsmaatregelingen wel lek gestoken (in Mui Ne) in juni en juli. Is verder niets gebeurd, maar volgens mij heb ik ‘zoet bloed’ :wink: Had ook deet bij me, maar vond het spul dat ze zelf verkochten in Vietnam fijner.

Het schijnt ook dat als je veel citroen gebruikt, bijvoorbeeld spa rood met citroen, muggen je ook minder steken. Doe ik nu een paar jaar en word beduidend minder gestoken dan voorheen.

Groetjes, Anne

1 like

Vitamine B pilletjes slikken werkt ook erg goed! Naast natuurlijk gebruik van deet. We (Volwassenen alsook de kinderen) hebben deze zowel in Bali als in Thailand geslikt en bijna geen last gehad van muggesteken.

1 like

veel schweppes drinken … zou ook helpen … de kinine zou daar een rol spelen

geert,

1 like