*Het aantal besmettingen met het zikavirus blijft toenemen in Vietnam. Over het hele land zijn 136 gevallen bekend, zo zei een verantwoordelijke van volksgezondheid.
Vooral in Ho Chi Minhstad is het aantal infecties hoog. Volgens Tran Dai Quang, een medewerker van het ministerie van Volksgezondheid, is er daar weet van 119 gevallen.
De eerste besmetting met het zikavirus in Vietnam raakte bekend in april, maar nu werden al in tien provincies geïnfecteerden geregistreerd.
De meeste patiënten genezen snel, maar bij zwangere vrouwen kan het virus leiden tot microcefalie bij hun ongeboren kind, of een te kleine schedel. Het eerste geval van micocefalie werd op 17 oktober gerapporteerd in Vietnam.
In november zei de Wereldgezondheidsorganisatie dat zika niet langer een globale bedreiging is, maar op lange termijn wel een ernstig probleem blijft.
*
Ik heb bericht uit Viet Nam,
Weet niet of dit je geruststelt maar meer weet ik ook niet.
Gr.
Ton.
Dear Mr. Ton,
Below is our message for customers at the moment:
“Zika is endemic in Vietnam, and the risk to travelers is unknown but likely lower than in areas where Zika is newly introduced and spreading widely. Because of the risk of birth defects in babies born to women who were infected with Zika while pregnant, women who are pregnant or planning to become pregnant should discuss their travel plans with their doctor and consider postponing nonessential travel to Vietnam. Travelers to Vietnam should strictly follow steps to prevent mosquito bites. There are ongoing efforts by Vietnam’s central and municipal governments to control mosquito populations, including mass spraying of select cities, including Ho Chi Minh City.”
Hope that works? Let me know if you hear anything from any other people so that I can really push our marketing team on this… we don’t want to be late letting people know about this!
Dankjewel! We informeren ook nog wel eens bij het Instituut voor tropische geneeskunde in Antwerpen. Het zou heel erg jammer zijn, maar misschien stellen we onze plannen wel uit en wordt het in 2017 toch nog eerst iets anders… We willen liefst niet ziek worden tijdens de vakantie…