Bicol region

Magaling magaling,

Van 19 februari tot en met 25 maart zal ik terug op de prachtige Filipijnen vertoeven. In 2009 en 2010 ben ik reeds op de Filipijnen geweest.

2009 = Manila - El Nido - Cebu - Bohol (Panglao) - Camiguin - Panglao - Manila (1maand)
2010 = Manila - El Nido - Manila (2 1/2 maand)

Nu zou ik zuid en oost Luzon willen bewonderen. Wat denken jullie over deze reisplanning ?

19 feb Aankomst in Manila
20 feb Manila
21 Lake Taal
22 Mount Maculot
23 Anilao
24 doorreizen van Batangas City naar Bicol region (Daet)
25 Caramoan peninsula
26 Caramoan peninsula
27 Mount Isarog & lake Buhi
28 Mayon
1 Bulusan
2 Donsol
3 Doorreizen van Legazpi naar Puerto Prinseca
4 maart tot 24 maart El Nido
25 Manila - België

Ik vraag me af of de Bicol region niet te overvol zit ? Bulusan volcano misschien weglaten of Isarog & lake Buhi ?
Misschien kunnen jullie jullie favoriete bestemmingen in Bicol posten ? Een top 10 :slight_smile:
Of andere mooie bestemmingen die in de buurt liggen. Zoals Catanduanes, Marinduque, …

Salamat po :slight_smile:

Geen reacties ? :frowning:

Korikong jij misschien :wink:

Frank

Nou , ik zal een poging wagen. Bulusan vulkaan ken ik niet ,behalve dat ik daar een ker langs ben gekomen op weg naar de veerboot in Matnog in het uiterste zuidelijke puntje van Luzon.

Ja tis wel veel vulkaan deze keer. Voor Taal heb je 1 dag op staan . dat lukt wel met op paardje of te voet naar de top. En dan eventueel de krater indalen.

Voor Mayon heb je ook 1 dag op staan. wat moet ik me dan daar bij voorstellen dat je alleen aan de voet blijft, en bij de ruines van Cagsawa ? Want die Mayon in 1 dag beklimmen gaat niet lukken vrees ik .

Mayon kun je tegenwoordig ook op de moutaibike doen en met een ATV http://mayonatvtour.com/

Weet evenwel niet hoe hoog je dan komt. Dus ben benieuw op welke manier je mayon wil doen in 1 dag.

Caramoan ken ik ook allen van fotoos op internet ,maar heeft veel weg van de omgeving van EL Nido dus ,dus heel mooi , maar dan met minder touristen.

Lijkt mij dat je daar wel meer dan 2 dagen kan besteden.

Isarog en lake Buhi kan ik niks over zeggen helaas

Mayon mer de mountainbike, dat is een goed idee :slight_smile: Dat ga ik doen, maar waarschijnlijk niet tot op de top !

En Bulusan en Iasarog/lake Buhi laten vallen of 1 van de twee. En dan langer blijven op Caramoan bijvoorbeeld.

Salamat Korikong :wink: