Ik wil in januari voor een half jaar naar Nieuw Zeeland en eventueel nog doorreizen naar Australie. Mijn enige probleem is nu nog mijn moeder…Ik ben nu nog 17 en word ik december 18.
Voor mijn idee maakt het niets uit hoe oud je bent, het enige nadeel is alleen dat ik nog geen rijbewijs heb. Ik wil sowieso met een groep via Activity International gaan reizen, en wil graag van anderen horen dat de kans klein is dat je ergens ‘alleen voor komt te staan’ omdat er zoveel andere backpackers zijn en je altijd wel met iemand verder kunt reizen.
Heeft iemand ervaring met Activity International en zo’n groep? Informatie over werken in Nieuw Zeeland, mensen ontmoeten en verder reizen naar andere plaatsen binnen Nieuw Zeeland zouden erg goed van pas komen. (En natuurlijk, niet te vergeten, een bevestiging dat je uiteindelijk niet alleen hoeft te reizen :biggrin:, TENZIJ het niet zo is…)
Ik snap dat je moeder bezorgd is, maar dat is denk ik nergens voor nodig. Oké… het is inderdaad een heel end weg en het is een lange periode en je bent inderdaad vrij jong. Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan ofzo. Het ligt er naartuurlijk wel een beetje aan wat voor een type je bent. Een chaotisch persoon die in zeven sloten tegelijk loopt heeft over het algemeen meer kans op problemen. Maar ik denk dat als je weet wat je doet, zelfstandig bent en ondernemend dat er geen obstakels zullen zijn.
Bovendien… Australië en Nieuw-Zeeland zijn moderne, beschaafde en niet gevaarlijke landen. Ze spreken er bovendien Engels, dus dat is ook een voordeel.
Een groepsreis is en blijft een groepsreis, en zal erop gericht zijn dingen te ondernemen met de groep. Je komt dus tijdens de groepsreis nooit alleen te staan. Bovendien is er altijd wel iemand die je graag mag, dus aanspraak heb je wat dat betreft zo. Echter als je daarna verder gaat reizen (Ik ken nl. geen organisatie die groepsreizen van een half jaar aanbiedt.) dan kan het zijn dat je er alleen voorstaat en alles zelf moet regelen en uitzoeken. Als je mazzel hebt heeft iemand uit de groep waarmee je reisde dezelfde plannen, dan kan je samen op reizen. Maar is dit niet het geval dan moet je het inderdaad zelf doen.
Niet zo’n heel grote ramp hoor, als je daar een half jaar verblijft heb je snel al mensen leren kennen en loopt het meestal een beetje zoals het loopt.
Bedankt voor je reactie! Ik zal het gelijk uitprinten aan het aan d’r showen
Ik ben niet bepaald een chaotisch persoon dus daar zal het niet aan liggen.
De organisatie biedt ook niet een reis aan voor een halfjaar, maar een jaar. Ik wil zelf iets van 6 a 7 maanden blijven en ik kan met mijn ticket (als ik het goed heb…) ook naar Australie.
Hier in Nederland wordt je toch ook ‘alleen los gelaten’ door je moeder? En je kunt toch op elk moment ff bellen om haar gerust te stellen (wel even rekening houden met het tijdverschil ha ha). Joh, dat komt wel goed!