Hallo forum leden
Hoe kan ik het beste mijn bezoek aan Phong Nha ke bang regelen? Vanuit Dong Hoi of Hue met bus. Of beter een georganiseerde trip van maken. Zijn er goede overnachtingsmogelijkheden in Son Trach.
Groetjes, Ellen
Hallo Ellen,
Ik zou het regelen vanuit Hue.
Je gaat dan eigenlijk een DMZ tour doen.
Bus is volgens mij geen optie, rijd eigenlijk overal voorbij.
Dus wordt het waarschijnlijk prive; met easy riders, privebusje oid.
Overnachtingen zijn er maar verwacht geen 4/5 sterren, eerder, 0/3 sterren.
Maar het is een wel echt mooi gebied en ,met wat interesses voor de oorlog een aanrader.
Neem wel wat comfortabele schoenen mee voor het bezoeken van de hoger gelegen grotten.
Vandaar naar Dong Hoi/ Vingh en daar overnachten.
gr.
GTon.
Hallo Ton
Bedankt voor je snelle reactie. Weet jij dan ook hoe ik het beste het cat tien parc kan bezoeken. Een open tour bus vanuit Saigon en dan eruit in ma da Gui ? Ik las dat er een mogelijkheid tot overnachten is bij de ingang van het park.
Is het trouwens nodig de bussen te reserveren?
groetjes, ellen
Hallo Ellen,
Ik ben in dit park geweest in maart 2009.
Maar dit was met een prive tour op de weg naar Dalat, dus kan je niet helpen met de busverbinding.
Ook hebben we daar niet overnacht, maar hebben wat gewandeld en een waterval bekeken.
Conclusie is eigenlijk dat ik je niet van informatie kan voorzien.
Maar om niet te antwoorden vond ik ook weer niet netjes.
Ik wel even gegoogled, jij waarschijnlijk ook, want je kan op de weg naar Dalat hier uitstappen.
En ja, je moet je 24 uur van te voren je plaats in de bus reserveren, zoals bij alle instapplaatsen op de route.
gr.
Ton.
Ton, bedankt voor je zoekwerk! Je bent me net voor! ![]()
Je kunt trouwens altijd bij het tourbureautje waar je je open busticket haalt je wens te kennen geven, dan komt het ook helemaal goed!
Groetjes, Anne