iedereen vlucht maar naar die oostkant waar ze alles aan het volbouwen zijn met hotels…
ga eens naar Bizerte of Tabarka, veel mooier.
mijn pa komt uit Beja (Noord maar beetje in’t binnenland) en ben in Tunesië vanaf mijn 6e tot mijn 15 jaar elke zomervakantie geweest (ben nu 22 en zit in New York). ook tussendoor naar sousse en hammamet enzo, maar niets overtreft de noordkust.
tis een tip, geen aanval, doe er wat mee.
Ridha
ps. ook heel mooi is het stuk aan de noord-oost kust tussen Tunis en Cap Bon. Heet water wat zo de zee in stroomt, enkele kuuroorden daarzo. Erg pitoresk, beetje Griekenland. Er komen nauwelijks westerse toeristen alleen, verwacht dus geen 3 sterren hotels…
Ik ben het met je eens, Bizerte en met name Tabarka, dat zijn mooie plaatsen om om vakantie te gaan.
Alleen vanuit Nederland is het moeilijk om een rechtstreekse vlucht naar Tabarka te vinden. Dan moet je op Tunis vliegen en dan door naar Tabarka. Vanuit Duitsland is dit wat gemakkelijker.
Mijn man en ik zijn al een paar jaar met de auto naar Tunesie geweest en zijn ook steeds weer naar Tabarka gegaan.
Het is nog niet zo heel toeristisch en het plaatsje is heel gezellig.
Ook de reis naar Tabarka via Bizerte is beslist de moeite waard. Je hebt helemaal niet meer het idee dat je in Tunesie bent, zo groen is alles en met de bergen op de achtergrond is het net of je in Frankrijk rijdt.
In Tabarka hebben we het beroemde cafe “Andalous” bezocht, waar we met een vriend van ons zijn geweest en waar ik ook binnen heb mogen filmen. Prachtig antiek ingericht.
Vanuit Tabarka hebben we een uitstapje gemaakt naar Ain Draham, een plaatsje dat op de Algerijnse grens ligt. Het wordt ook wel “Petit Suisse”"of wel “Klein Zwitserland” genoemd omdat de huizen daar allemaal rode puntdaken hebben, ook niet echt Tunesisch.
We hebben ook de drukke markt in Nefza bezocht en onderweg potten en schalen van ongebakken klei gekocht (ze waren dus heel snel kapot). Op de terugreis zijn we via Beja gereden.
Volgend jaar willen we weer met de auto gaan en maken we deze trip beslist nog een keer.
Ook de Cap bon waar je het over hebt is nog niet is nog niet zo druk bezocht door toeristen. Wij hebben overnacht in Kelibia waar de bekende Muscaatwijn vandaan komt.
Ook zijn we in het bekende kuurplaatsje Korbous geweest, waar je veel thermaalbaden vindt. We zijn daar ook in de plaatselijke Hammam geweest en hebben een flinke massage gehad !
Ik wens je veel succes in New York en voor als je met vakantie gaat naar Tunesie, veel plezier !!!