Bezoek Bangkwang

Ons voornemen is om begin mei voor de eerste keer de Bangkwang aan te doen. Is er iemand recent nog geweest en zo ja waar moeten we rekening mee houden?? We hebben al een gevangene die niet 1,2,3 zal weglopen dus dat zal het probleem niet zijn.

Groeten Wiel en Iris.

Ik ben niet recentelijk geweest.

Als je naar een Nederlander wilt zou ik eerst informeren (bijvoorbeeld bij de ambassade) wat de tijden zijn. Dit was dinsdag en donderdag, maar dat verandert nog al eens.

Verder moet je je paspoort meenemen.

Na afloop kun je wat spullen kopen in de gevangeniswinkel. Of je koopt vooraf iets op de markt (goedkoper). Houd er rekening mee dat kranten, plaatjes van blote vrouwen en scherpe voorwerpen incl. glazen potten en flessen niet zijn toegestaan. Sigaretten doen het goed als ruilmiddel.

1 like

Nou ik ben via een Nederlandse stichting bij een Nepalese jongen uitgekomen die er al 9.5 jaar zit. Deze jongens worden volkomen vergeten en krijgen geen toelage van de staat zoals de Nederlandse jongens. Wat ik begrepen heb mag je niks meer meenemen vanuit de gevangeniswinkel. Verder zou deze jongen helemaal niks mogen ontvangen en zou er wel een bedrag op zijn gevangenisrekening gestort mogen worden. Dat zijn de enige dingen die ik tot nu toe weet. We hebben een klein hotel geboekt op korte afstand van het gevangenis en we willen deze vergeten mensen een menselijk bestaan bieden. Iedereen zou een 2de kans mogen verdienen en zeker mensen uit landen waar het geld niet voor het oprapen ligt!

Nederlanders in Thailandse gevangenissen ontvangen ook geen toelage! Dat recht verspeel je als je vast komt te zitten.

Dat Nepalezen geen spullen mogen ontvangen lijkt me raar, ik zou dat ter plekke even navragen.

Wat ik begrepen heb krijgen Nederlandse gevangenen een maandelijkse toelage van rond de 28 euro per maand. Dat is wel een soort van lening die ze bij vrijlating terug moeten betalen.

De Nepalees heeft me in onze correspondentie laten weten dat ze alleen nog zelf spullen mogen kopen uit de winkel en dat mee gebrachte spullen van buiten de gevangenis taboe is vanwege verandering van de wacht in de Bangkwang. Ik zou het best helemaal verkeerd kunnen hebben maar daarom probeer ik overal en nergens informatie te vergaren.

Toch blijft mijn dank enorm groot voor je antwoord en ik verheug me ontzettend op onze reis naar Thailand!