Ik ben op zoek naar tips voor activiteiten/ te bezoeken plaatsen voor de Sunshine Coast, specifiek de kustlijn boven Vancouver (tot Powell River). Ik heb wel wat dingetjes gevonden, maar ben op zoek naar ervaringen van andere mensen, verrassende plekjes, leuke restaurantjes etc.
Wij zijn vanaf Whistler naar Powell River gereden en gevaren. Een erg leuke tocht, maar onderweg hebben we niet heel veel ondernomen.
Ons doel was kayakken in Powell River en dat is echt zeker een aanrader.
In Powell River zit een bedrijfje van een Nederlandse man (http://www.footprint-natureexplorations.ca) die kayakgids is.
Wij hebben bij hem een 2daagse tocht georganiseerd, waarbij we op een klein eilandje sliepen waarbij we in tentjes sliepen (die regelt de gids).
'S ochtends word je dan wakker op een aantal kilometer van de bewoonde wereld, op een eiland in de rustige oceaan met om je heen bruinvissen en zeehondjes.
Echt een superervaring om mee te maken.
Voor andere vragen over de sunshine coast weet ik zeker dat je ook bij hem terecht kan. Hij (John) is trouwens behoorlijk actief op een ander Canada forum, misschien dat je het daar ook eens kunt proberen. Dat is canada - canada.startpagina.nl
Succes!