Beren en walvisexcursie in Oost en west Canada

Wie heeft er tips voor een mooie excursie om beren en walvissen te zien.

Zelf had ik kayakken met beluga’s gezien in Quebec
Orka’s vancouver island
beren Knights inlet.

Maar ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen die soortgelijke excursies hebben gedaan of een goede tip hebben voor een organisatie.

Groetjes,
Sandra

In 2011 was ik in Tofino op Vancouver Island, daar hebben ze verschillende dagtrips. Eentje voor beren, eentje om walvissen te spotten en een boot trip naar een hot springs in de buurt. Ik ging voor die laatste omdat je tijdens die trip ook beren en walvissen tegen kon komen.

Op de heenweg gingen we met een boot langs allemaal kleine eilanden, langs de kust van één van die eilanden zagen we een beer! Ook zag je roofvogels rond vliegen. Je wordt vervolgens afgezet in de buurt van de hot springs (nog een half uurtje lopen door het regenwoud) daar kun je dan in het warme water relaxen. Om een bepaalde tijd moet je weer terug zijn bij de boot. Op de terugweg ga je over het open water. Daar zagen we inderdaad walvissen! Als je geluk hebt is het dus een alles in één trip!

Via Wereldwijzer app

Op Vancouver island zit een bedrijfje gerund door Nederlanders, eagle eye adventures. Afgelopen zomer met hun de orkatocht gedaan, maar naast orka’s ook zw aar te beren, dolfijnen en een eagles gezien.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Dank jullie wel voor de reacties!
Ga me eens verder inlezen met de tips van jullie.

Groetjes,
Sandra