Ik ga met een paar vrienden binnekort naar Istanbul. Heb er al veel goeds over gehoord, dus ben zeer benieuwd!
Weet iemand toevallig in welke wijk je het beste een hotel kan boeken? Het hotel moet eigenlijk dichtbij de grote bezienswaardigheden en de uitgaans gelegenheden liggen.
Iemand suggesties??
Hallo Jeane en karin3663
De leukste wijk als je 's avonds veilig over straat wil is Taksim. Dit is het nieuwe gedeelte van de Europese kant.
Als je jong bent en niet te hoge eisen stelt aan je rust is hotel Residence (2**) een heel leuk hotel, zelf vind ik hotel Troya (3***) prettiger omdat het wat rustiger ligt. Begin april waren ze nog bezig met een heel mooi dakterras met uitzicht. Het is waarschijnlijk klaar nu.
Je hebt er overal hele leuke restaurantjes en clubs.
Het openbaar vervoer is er prima. Je kan lopen naar de bezienswaardigheden in het oude gedeelte of je neemt de “tren” (oudste metro) en dan de gewone tram en je komt overal.
Wil je rust en vind je het niet erg om voor half tien 's avonds terug te zijn in je hotel is hotel Harem(3***) een echte aanrader.
Het hotel heft een buitenzwembad, schitterende tuin, goed eten en de kamers met zeezicht hebben het mooiste uitzicht van heel Istanbul. Zonsonderdgang en uitzicht op Topkapi, Blauwe moskee, Galata-toren en Sultanamet.
Dit hotel ligt in het Aziatische gedeelte.
Beneden aan de straat ligt de veerboot waarmee je binnen 8 minuten in het oude gedeelte bent bij alle bezienswaardigheden maar de laatste boot gaat tot half tien wat jammer is.
Wat ook heel leuk is, is de boot op Kadiköy naar de Princess Islands pakken.
Deze gewone veerboot stop op alle 4 de eilanden.
Op het grootste eiland (laatste stop) is het geweldig. Je kan er fietsen huren of met koetsjes het eiland rond want er rijden geen auto’s.
Ik raad echt mınıturka aan