bewijs "onward ticket" wanneer je overland China verlaat

Hoi!

Na via Hong Kong China binnen te reizen willen we graag van Kunming naar Lao Cai in Vietnam reizen.
Oftewel daar China weer verlaten.
Nou schijn je normaal bij het aanvragen van je visum ook een bewijs te moeten overleggen dat je het land verlaat. Een vliegticket. Wij kunnen dat buskaartje waarschijnlijk niet vooraf regelen.

Iemand een tip hoe we toch kunnen “bewijzen” dat we China weer verlaten zodat we toch zonder problemen een visum kunnen krijgen?

(oja, weet daarnaast iemand waar je een metro/treinkaartje online kan kopen van Hong Kong naar China?)

Ik neem aan dat je wel een retourticket hebt van Vietnam naar Nederland?
Zo ja, dan bij je visumaanvraag een “mooie” reisbeschrijvingmaken en deze samen met het ticket aanleveren.

Nee, uiteindelijk vanaf Nieuw Zeeland naar NL. Zijn ambassades gevoelig voor “mooi” of toch meer precies de regeltjes volgen. Ik ben bang voor het laatste, vandaar dat ik op zoek ben naar hoe ik het kan bewijzen.

Toen ik naar China ging wilde ik ook nog naar Noord-Korea. Dus ik moest een visum hebben om 2 keer China in te mogen. Voor Noord-Korea kon ik geen vliegticket(heenreis) of treinticket(tergreis) laten zien. Bij de Chinese ambassade vroegen ze wel of ik daar een ticket van had, maar heb situatie uitgelegd en een reisbeschrijving gemaakt en ik kreeg toen wel gewoon mijn visum. Zou het dus gewoon proberen, moet wel lukken denk ik.

1 like

Hey,
Wij vertrekken in september naar Hong Kong, om ook van daaruit naar China te gaan en overland verder te reizen. Is het uiteindelijk gelukt met het visum op die manier? Zonder uit-ticket? Want dat moeten we ook nog zien te regelen :slight_smile:
groetjes xxx

Dag lienhermans. Wij zullen eind augustus pas in China arriveren. Dus even duimen dat het lukt…

Via Wereldwijzer app

Is het uiteindelijk zo gelukt?
groetjes

Treinkaartje Hong Kong?
Op de luchthaven en MTR stations kun je een octopus kaart kopen, de lokale variant op onze OV chipkaart. Op de luchthaven wordt vooral gestimuleerd dat je de Airport Express MTR neemt, maar deze is relatief erg duur! Koop een gewone octopus kaart met een normaal saldo, neem vervolgens de bus naar het Tung Chung en stap daar op de MTR, dat scheelt je behoorlijk veel geld. Bij een heleboel supermarkten, kiosk etc kun je ook het tegoed van je octopuskaart gebruiken om te betalen.

Via Wereldwijzer app

Hoi lienhermans, het is nog niet bepaald eind augustus :D. Waarschijnlijk redden we die datum niet en wordt het september.

Via Wereldwijzer app