Ik ben me op dit moment aan het orienteren over vrijwilligerswerk in Afrika. Nou heb ik een paar organisaties gevonden die mij aanspreken, zoals: projectsabroad, travel active en bemore. Nou is mijn vraag of dit goede en betrouwbare organisaties zijn. Is er iemand die met een van deze organisaties naar Afrika is geweest? Of weet iemand een andere organisatie? Alvast bedankt!
er is ook een mogelijkheid om via onze organisatie vrijwilligerswerk te gaan doen in Ghana, Burkina Faso of Zuid-Afrika. Je kan op onze website al veel informatie vinden over de diverse projecten in deze landen, evenals meer informatie over onze organisaties. Bij de meeste webpagina`s van de landen staan ook de ervaringen van oud-vrijwilligers die een realistisch beeld vormen van hetgeen je kan verwachten. In de meeste landen verblijf je bij een gastgezin, zodat je daadwerkelijk in aanraking komt met de lokale bevolking.
Het is altijd goed om de verschillende organisaties met elkaar te vergelijken om uiteindelijk een keuze te maken. Het belangrijkste is dat je zelf een goed gevoel hebt bij de organisatie.
Op 24 oktober organiseren we ook een open dag, waarbij je meer informatie kan krijgen over de landen, projecten en de organisatie.
Hiervoor kan je je aanmelden door een mailtje te sturen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl