Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

Nee natuurlijk meen ik dat niet :chin:.

Ik begrijp de reds natuurlijk wel, alleen je standpunten moet je niet met geweld zien te bemachtigen, dit roept alleen maar extra geweld op. eerst kondige het parlement verkiezingen aan, zodat de reds hun zin kregen, gaan de reds de eisen weer bijstellen en baricades opwerpen. Nu de red-leaders zichzelf hebben aangegeven, moeten de relschopers gewoon stoppen, dit gaat zelfs de red-leaders te ver. De verkiezingen zijn toch aangekondigd?

Ik kijk dit echter uit het oog van een thailandbezoeker, niet de Thai zelf.

Fire out of control at Siam Theatre. Seacon Square on Srinakharin has closed.

Dat voorstel is weer ingetrokken door de regering nadat de roodhemden niet stopten met hun demonstratie…

Komt nu weinig actueel nieuws door via de BKK Post…

van minuut tot minuut zijn ontwikkelingen te volgen via: http://www.thaivisa.com/forum/Bangkok-Red-Shirt-Rally-Live-Wedn-t366679.html&st=125

Ik weet niet of jullie dit al hebben meegekregen. Er is een Nederlandse Journalist neergeschoten.

Bangkok is burning

Published: 19/05/2010 at 03:57 PM
Online news: Breakingnews

Unknown men set fire to several buildings and shoppinr centres in Bangkok after the core leaders of the United front for democracy against Dictatorship has announced an official ending of rally at Ratchaprasong intersection, reports said.

It was reported that fire broke out at the 7-Eleven convenient store ai Din Daeng, Central World in Ratchaprasong, Siam Theater at Siam Square, and branches of commercial banks nearby.

In addition, the 6th floor of Maleenond Building on Rama IV and the Klong Toey office of the Bangkok Metropolitan Electricity Authority were also set fire.

Moreover, the red-shirts have set fire to the provincial halls in Khon Kaen and Udon Thani, the reports said.

*Bron: Bangkok Post / www.bangkokpost.com *

Klopt, maar hij maakt het naar omstandigheden goed.

BANGKOK – Staff at the Thai local TV station Channel 3 say their building has been attacked by Red Shirt protesters.

One staffer said cars parked outside the building were set on fire and protesters then entered the Channel 3 building.
A journalist said the Red Shirts also set fires at the Stock Exchange of Thailand building.
Journalists at Bangkok Post daily said they were evacuating their building following threats from the Red Shirts.
The protesters have accused local media of being biased toward the government. Their barricaded encampment was overrun by the army on Wednesday. Three people died in the assault, and the Red Shirt leaders surrendered to the government.

Tegen dit soort ‘terroristen’ die gebouwen en auto’s in de fik steken, mag van mij wel keihard opgetreden worden. Maar ja, de leiders van de UDD hebben zich aangegeven, dus dit zal voor vele roodhemden als een nederlaag voelen waardoor ze nu hun frustratie gaan uitleven op dit soort dingen.

Zoals vandaag al eerder gemeld, is het ook in Udon Thani, het bolwerk van de UDD onrustig aan het worden. De oude City Hall is al in de brand gestoken.

*
Udon Thani, 19 mei 2010

Lekker voor het toerisme in ‘het land van de glimlach’… :thumbsdown:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“KS0eHotkb1U” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Udon Thani, Noordoost Thailand, woensdag 19 mei 2010

Amateur-beelden uit Bangkok van vandaag

Het lijkt er nu op we hebben verloren, we hebben niets te verliezen,dus branden we ons land maar plat.

Over enkele maanden hebben ze spijt, de rekeing moet worden betaald,jaren gevangenis straf.
Onschuldige mensen worden meegezogen in deze geweld stroom.
Als deze stroom mensen het ook zat is dan heb je de poppen aan het dansen.

http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c54102/x2_15f95b4

kasaikorn bank at Ngam Du Plee under fire

Avondklok van kracht in Bangkok

BANGKOK - De Thaise autoriteiten hebben woensdag een avondklok ingesteld, die geldt van acht uur 's avonds tot zes uur donderdagochtend.

De oproerpolitie en het leger hebben toestemming gekregen om mensen dood te schieten als ze zich schuldig maken aan plunderingen, het stichten van brand of andere criminele feiten.

Er zijn al heel veel ‘gewone burgers’ die het helemaal zat zijn.

De mensen die de boel in de fik steken mogen van mijn part heel wat jaartjes naar Samutprakar. Walgelijk dat je zoiets doet. Als je een statement tegen de regering wil maken, ga je niet het werk van je medelander in de fik steken.

**Avondklok van kracht in Bangkok **

BANGKOK -  De Thaise autoriteiten hebben woensdag een  avondklok ingesteld, die geldt van acht uur 's avonds tot zes uur  donderdagochtend. De oproerpolitie en het leger hebben toestemming gekregen om  mensen dood te schieten als ze zich schuldig maken aan plunderingen, het  stichten van brand of andere criminele feiten.

Sonve je was me voor