Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

Hoi, mijn naam is Amber en ook wij volgen het nieuws op de voet, de bedoeling is dat wij 7 mei aankomen in Bangkok, en daar hebben wij een hotel voor zeven dagen geboekt,
Weet iemand hier of ons geboekte hotel in het risicogebied ligt,? Het hotel heet Shanghai Mansion en ligt aan de Yaowaraj Road in China town,

Wij gaan de fietstocht bij Co van Kessel ook doen, en de River Cruise, en uiteraard de drijvende markt. Voor de rest gaan we nog wat excursies ondernemen, buiten Bangkok.
Maar het grootste gedeelte van onze reis zijn we toch in Bangkok zelf We wilden ook de JJ Market bezoeken.

Mijn man is begin april ook in Bangkok geweest, en heeft toen weinig hinder ondervonden van de demonstranten. Hij heeft zelfs met ze gesproken, hij vond ze erg vriendelijk.
We stellen ons maar in op het ergste, en we calculeren in dat we , met enige regelmaat in de file kunnen komen. En voor de rest maar hopen dat het niet nog erger wordt, en dat het wat rustiger word. Juist voor de bevolking is het heel vervelend omdat ze afhankelijk zijn van het toerisme. En nu toch wel inkomsten gaan missen.
Hebben jullie nog tips voor ons, behalve ver uit de buurt blijven van de demonstranten.

Gr, Amber

Even een snel antwoordje: beter om geen geel of rood t-shirt aan te trekken.

Volgens mij zit je in China Town ā€œveiligā€ je kunt eventueel Co even mailen

Searcher, Dave, Georges en alle anderen. Hartelijk dank voor alle postings. Wij vertrekken 13 juli met het gezin naar Thailand. Door alle negatieve berichten van de afgelopen weken had ik al een naar voorgevoel. Laat mij echter niet zo snel van de wijs brengen, maar het begon toch een beetje angstig te worden.
Heb geĆÆnformeerd bij de annuleringsverzekering en diverse reisburo’s. Mijn tickets staan vast en zijn niet wijzigbaar. Ga dus sowiezo naar Bangkok. Ben anders mijn geld kwijt… Door de berichten van oa Dave, Georges en ook Searcher (die in hetzelfde schuitje zit als mij) heb ik besloten om mijn voorpret niet te laten bederven. Zoals het er nu naar uitziet gaan wij ook gewoon naar Thailand. Heb inmiddels 8(!) plannen klaarliggen. Plan 1 is alles laten zoals geboekt. Plan 8 is naar Bangkok vliegen en daar met een Air Asia vlucht uitwijken naar MaleisiĆ«. Plan 2 t/m7 is alles daar tussen in… Nog 75 dagen voor vertrek>>>

Zo, ik ben inmiddels ingechecked (Air Berlin), vlieg morgen om 15.05! Ik maak me geen zorgen en heb er zin in…vrijdag ochtend 8 uur land ik in Bangkok! Natuurlijk kijken we uit, maar ik voorzie weinig problemen! Iig dank voor de info allemaal hier op het forum…als het kan geef ik nog actuele info van ā€˜het front’ :wink:

Ik vertrek volgende week na de aswolk vertraging op 6 mei toch naar Bangkok, we zien het wel, gewoon de berichten in de gaten houden en is het echt niet meer leuk, inderdaad een ticket Air Asia brengt je voor niet al te veel geld wel naar een andere bestemming. Maar wat een vreselijke situatie voor de vele mensen die daar wonen die het echt van het toerisme moeten hebben.

ff iets anders!!
Het valt me de laatste tijd op dat de zuiderlijke provincies(Yala,Songklaya en Pattani)weer in de negatieve picture komen.
Elke dag is er wel iets aan de hand,betreffende bomaanslagen of geweerschoten,ditmaal is een vrijwilligster de dupe van.
A female health volunteer was shot dead and two villagers seriously wounded in two separate incidents in Pattani.
Het volledige artikel kunt u lezen op het laatste Thailand news,onder allerlei:crime news!!!

ik heb er weinig van gevolgd…maar gebeuren deze dingen niet altijd in die provincies, en komt het nu alleen extra in het news vanwege al de onlusten in BKK? Ik lees nu iig vaak in reisadviezen dat het nu onrustig is in bangkok, en dat reizen naar de zuidelijke provincies altijd al een groot risico was…

Normaal zet ik dit info altijd in het laatste nieuws(allerlei:crime news)vermitst een buitenlandse persoon,ongelukkig in het verhaal voor komt,heb ik dit geplaatst op het reiscafe.
Tjaa,het ene heeft niets te maken met het andere(red shirts)in Bangkok!! en de moslims voor het afscheuren van hun provincies van Thailand!!
Ik wil maar zeggen,dat een verwittige mens voor twee telt,als je eventueel van plan bent om over land richting Maleisie te trekken!!

De stand van zaken van ā€˜het front’ is altijd welkom, aangezien wij volgende week vertrekken volg ik dit toch op de voet. Goei reis! :dag:

wanneer er ooit een nieuwe koning (of koningin) zal komen zullen er nog meer bewegingen komen, bedenk wel dat arme mensen weinig te verliezen hebben.

van 4000 bahtjes in de maand (euro 100?) wordt het leven met een bromfiets en een mobiele telefoon wel heel zwaar.

gelukkig gaan jongens en meisjes nu tot hun 16 e naar school.

Naar mijn mening wordt de situatie met de dag grimmiger.
De USA ,EU ect… beginnen zich er nu ook mee te bemoeien.

Door deze escalaties bereikt men geen oplossing alleen helaas slachtoffers.

Elke dag staat er wel iets in de krant van een aanslag of iets dergelijks in een van deze 4 zuidelijke provincies, is m.i. niet iets van de laatste tijd. Het nieuws over het zuiden raakt in mijn ogen de laatste tijd juist een beetje ondergesneeuwd door alle aandacht die uitgaat naar de situatie in Bangkok…

Hallo allemaal,
Ik had eerder deze week al een berichtje geplaatst, maar geloof ik, op de verkeerde plaats.

Heb de volgende vraag:
Wanneer je toch naar Thailand gaat, en dan ook nog midden in je reis een dag in Bangkok bent (wat dus niet aangeraden wordt door de Nl’se overheid), dan zou je niet verzekerd zijn.
Waartegen ben je dan precies niet meer verzekerd??

Heb gisteren bij de Europeese nagevraagd, wij hebben ā€œzelf samengesteldeā€ reizen verzekerd, omdat we altijd alles los boeken, maar het stukje Bangkok kan ik er niet uithalen, en aan de annuleringsverzekering opgeven.

Ik kan het natuurlijk wel bij de Thaise organisaties annuleren (tot ca. 2/3 weken voor vertrek, en ben dan maar ca. 10 procent kwijt).
Dus het gaat mij niet zozeer om de cruise van Ayutthaya naar Bangkok die ik nog kan annuleren, maar wat is er nog wel/niet verzekerd, wanneer we alles gewoon door laten gaan??
Stel, je krijgt een ongelukje in Bangkok, gaat men dan zeggen, dat je daar niet had moeten zijn of zo?

Weet iemand hier iets over?

We zijn overigens alleen per boot in Bangkok, en worden vanaf de Wat Yannawa Pier meteen naar het vliegveld gebracht, dus het risico lijkt me vrij klein.

Alvast bedankt, Sylvia

Hoi,

Nog ff een vraagje, her er der lees je, dat geadviseerd wordt om als je toch naar Bangkok afreist, je te laten registreren bij de Ambassade, wat is jullie mening hierover en doen veel mensen dit ook., graag jullie mening.
Je leest op het moment zoveel., dus vandaar mijn vraag.
Gr, Amber

Ja dat raad ik je zeker aan dit kun je online doen.
Je ontvangt dan een SMS update m.b.t de situatie.

Terzijde,
Bovendien vind ik dat een ieder voor zich moet bepalen of je Bangkok wel of niet bezoekt.
Het is een afweging van factoren.

Niemand kan je garanderen dat je net niet in een road blok ,schermutselingen verzeild raakt.

Als de demonstraties zich verspreiden en toegangs wegen worden geblokkeerd dan vind ik dat extra gevaarlijk.

Als je nog tijd hebt wacht alles rustig af.

Hoi,

Bangkok is zo groot als de provincie Utrecht dus als jij een ongelukje krijgt dat niet gerelateerd is aan deze onlusten dan ben je naar mijn inziens gewoon verzekerd, maar ik ben geen verzekeringsagent dus die gene waarbij je bent verzekerd moet en kan deze vraag voor je beantwoorden ook daar betaal je voor.

Zie je Gele, Rode, of Blauwe T-shirt’s in samenscholing is het gewoon wegwezen, zie je het leger of een cordon van politie dan sta je aan de andere kant maar dan nog wegwezen.

Ik begrijp de ongerustheid maar als ik in jullie schoenen zou staan zou ik me geen zorgen maken, helaas ga ik pas weer over een maand of 5 1/2 maar stap evengoed vandaag zo het >>> in.

Tijdens de coup v/h leger in 2006 zat ik ook in Thailand, daar was buiten dat het elke minuut op tv was verder op het strand niets van te merken, ook niet buiten de locatie’s in BKK die toen bezet waren door het leger.

Je staat op het strand van Hoek van Holland en ineens slaat de vlam in de pan.
Het verschil niemand wist het van te voren.

Hoe kun je nu zeggen ,dat het allemaal wel meevalt.
Als je op de verkeerde plaats bent op het verkeerde moment dan is het afgelopen met je.
Je loopt dan niet even de andere kant op als de kogels om je oren vliegen.
Je kunt niets garanderen.

De premier doet niets, besluiteloos , en komt met allerlei excuses.

Het volgende zag ik al aankomen,

**The war of colours is about to begin**

By Thanong Khanthong

The Nation
Published on April 30, 2010

**Major General Chamlong Sirmuang and other  yellow-shirt leaders yesterday went to the 11th Infantry Regiment to  submit a letter to Prime Minister Abhisit Vejjajiva and Army chief  General Anupong Paochinda. First, they demanded that the government and  the military work on a clear plan over how they will deal with  terrorists and others who have violated the law, as part of the effort  to restore stability to the country.  **

Second, the government must announce internal security  measures in provinces where the red shirts' movement to establish a new  political regime is strong. Martial law must be declared in Bangkok to  quash the unlawful rally, which aims to overthrow the monarchy and  establish a new political regime. 

Third, the yellow shirts or the People’s Alliance for Democracy must work with the military in other provinces to defend the nation and the monarchy.
The message from the yellow shirts was quite clear: If Abhisit and General Anupong fail to restore the rule of law, the yellow shirts will take matters into their own hands. By implication, this means that they will be ready to arm themselves and work with any military factions who are willing to restore order and to defend the crown. It amounts to a declaration of war between the two colours. Thered shirtshave staged their rally since March 12. They demand that Abhisit step down or dissolve Parliament. But their political agenda goes far beyond a House dissolution.
The red shirts, with the aid of armed supporters, clashed against government troops on April 10, resulting in heavy casualties for the government side. After that bloody battle, they relocated their rally site to the Rajprasong intersection in downtown Bangkok. Now they have fortified their position at Rajprasong, turning it into a sort of military encampment. Sharp bamboo sticks and car tyres are employed as barricades to defend them from troops who may move in to disperse them. One faction here is heavily armed with dangerous weapons.
Prime Minister Abhisit has proved to be a big disappointment. He has vowed to take tough measures to deal with the illegal rally, but for almost three weeks he has been talking and making excuses. No military action has been ordered to reclaim Rajprasong from the red shirts.
In the intervening period there have been clashes between the authorities and thered shirtsand also a violent attack last week when M79 grenades were launched into Silom Road, where anti-red protesters were confronting thered shirtsat Sala Daeng. General Anupong Paochinda has also been reluctant to use military force to remove thered shirtsfrom the streets of Bangkok.
Deputy Prime MinisterSuthep Thaugsubancan only yell from the top of his lungs. His Emergency Command Operation Centre at the 11th Infantry Regiment has produced a list of conspirators alleged to be involved in a diabolical plot to overthrow the monarchy. But still, there is no action. It seems as if the prime minister, the deputy prime minister and the Army chief are playing a delaying game, with each trying to pass the responsibility to another person.
The failure to enforce the rule of law has damaged Thailand’s credibility and badly hurt the economy. Thered shirtshave effectively held the whole Bangkok hostage. As time moves on, the prime minister’s leadership credentials sink with his inability to enforce the law. The red shirts’ attempt to ravage the capital have also created a domino effect. The police have also been standing idly at the sidelines while the unruly mobs create mayhem in Bangkok.
General Anupong is acting as if there were no problems at all. He thinks that the situation will return to normal only if Abhisit were to dissolve Parliament. General Anupong has given little consideration to the existence of an anonymous army within thered shirtsand also the movement within the reds to overthrow the monarchy.
The danger is that if the yellow shirts were to arm themselves - since the government is not doing anything to restore order - the situation will become even more complicated and violent. There is a risk that the country will descend into civil war between the two colours. Tension is growing day by day with all parties playing a waiting game and doing nothing so far.
In the end, we might see another military faction step in to do the cleansing. But the political divide is so deep that the war of colours will not end easily. The bad news is that we are now at the beginning of this war.

[](http://www.google.com/url?ct=abg&q=https://www.google.com/adsense/support/bin/request.py%3Fcontact%3Dabg_afc%26url%3Dhttp://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/30/opinion/The-war-of-colours-is-about-to-begin-30128263.html%26hl%3Den%26client%3Dca-pub-1044823792492543%26adU%3Dbangkokcondosonline.com%26adT%3DMoving%2Bto%2BBangkok%253F%26adU%3Dsocsci.tau.ac.il/sec-dip%26adT%3DTel%2BAviv%2BUniversity%26adU%3DHotel-Bangkok.pickthisplace.com%26adT%3DHotel%2Bin%2BBangkok%2B-65%2525%253F%26gl%3DNL&usg=AFQjCNFnAjHxLXgZrqWEQngPknqDo3l_sg)

Begrijp echt niet waar jij je zo druk overmaakt, niemand weet het verschil van te voren dus leuk dat je dat zelf aangeeft, zo is het leven toch of niet.

Verkeerde plaats verkeerde moment, blijf dan voortaan maar binnen als je zo denkt only god knows.

Je hoort mij niet zeggen dat het meevalt, maar dit is voor mij niet de eerste keer dat dit gebeurt in Thailand zowel nu op afstand als de keren dat ik er was.

Nogmaals het is vervelend voor de inwoners van Thailand dat het land zo verdeeld is, maar stap desnoods vanavond nog het >>> in.

Beste Jan,

Gewoon wegwezen,effe de andere kant oplopen ,dat meen je toch niet.
Vandaar mijn reactie.

Dat ik me er druk om maak net zoals vele anderen dat lijkt me logisch.
Ik heb ruime reis ervaring maar deze toestanden heb ik liever niet.
Voor de rest ben ik vrij nuchter ik heb de tijd.

Er is gewoon een bepaald risico en ben je bereid dat te nemen?
Dit staat los van of je beter binnen kunt blijven immers uitglijden in het bad kan ook.

Inderdaad only God knows