Betogingen Thailand & SITUATIE BANGKOK !!

jah ik weet het, ik kom er nu voor de 6de keer…in 2 jaar ;)! Ik zal eens langsgaan…je schijnt vanaf daar ook snel met de taxiboot her en der te kunnen komen… Ik ga maar van het beste uit!

Thanx!

Klopt, vlakbij Prince Palace Hotel kan je idd de taxiboot nemen en bij de diverse haltes uitstappen.
Ook al ben ik nu nog in Thailand…ik ben jaloers op je…voor mij morgen nog een laatste dagje Phuket en dan nog voor 1,5 dag naar KL…voor de terugreis naar Nederland begint…zucht, zucht en ZUCHT…

Reds agree to disperse under new dissolution timeframe

[ul]
[li]Published: 23/04/2010 at 07:13 PM [/li][li]Online news: Local News[/li][/ul]
Red-shirt protesters will disperse if the government dissolves the lower House in 30 days, group leader Veera Musikhapong said on Friday night.

Troops must also withdraw from around the red-shirts’ camp in Ratchaprasong area, he said.

The red-shirt group has previously demanded an immediate dissolution.

"If the government says it will dissolve the House within 30 days, it is negotiable.

“After the House dissolution, the government will have another 60 days to prepare for elections. In total it will be 90 days. But the government has to stop threatening people and show responsibility for what had happened,” he said.

Mr Veera also demanded the government to set up an independent panel to investigate the violent April 10 clash between protesters and security forces, which left 25 killed and more than 800 injured.

He spoke as thousands of multi-coloured people gathered at the Royal Plaza to show their opposition ato the red-shirt rallies and their demand for a House dissolution.

The multi-coloured group filled the open ground around the equestrian statue of King Rama V at the Royal Plaza. Organisers of the sua lark see group had hoped to attract up to 100,000 people to the rally, but television reports suggested they had fallen well short of the target,
The demonstrators wore shirts in a wide range of colours, waved Thai flags and yellow flags bearing a symbol of His Majesty the King.

The protesters took turns delivering speeches in support of the government and attacking the UDD. They strongly condemned the M79 grenade attack on Silom Road on Thursday night in which one person was killed and 86 trated for a range of injuries.

Tight security was provided for the protesters by police who were deployed around the rally site. The rally was scheduled to end at 7pm.

A similar rallies of the multi-coloured people were held simultaneously in some other provinces including Chon Buri, Chanthaburi, Trat and Phitsanulok.

According to television reports, the number of the anti-red shirt people was much larger than before although it might be far less than the target of 100,000.

The demonstrators wore different colours of shirts, waving Thai flag and a yellow flag with a symbol of His Majesty the King.

The protesters took turn to deliver their speech in support of the government and attack the UDD. They strongly condemned the M79 attack on Silom road on Thursday night in which one people was killed and scores injured.

Tight security was provided for the protesters by police who were deployed around the rally site. The rally was scheduled to end at 7pm.

A similar rally of the multi-coloured people was also held simultaneously in some other provinces including Chon Buri, Chanthaburi, Trate and Phitsanulok.

Meanwhile, deputy army spokesperson Sirichan Nga-thong said army chief Anupong Paojinda believes the use of force is not a solution to political crisis.

“The army chief said in the meeting that the use of force will not end the current problems and would have many repercussions,” she said.

According to the spokesperson, Gen Anupong said the best way is to create understanding among people.

“The army’s job now is to take care of the people and not allow Thais to attack each other.”

*Bron: Bangkok Post / www.bangkokpost.com *

veel plezier…misschien hebben ze op de royale bintang in KL de nieuwe Iphone al wel whaha…nee grapske…! Maar geniet er nog ff van dan…k vind KL minder dan BKK, maar zeker ook de moeite waard!

Gr Toob

Bangkok (en Udon :)) zijn mijn favoriete steden…KL vind ik ook minder dan Bangkok, maar is alweer 8 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was, dus wel weer leuk om een keer te zien…

**De eerste stapjes ! zijn positief

** [Print](javascript:printStory():wink: (http://www.abc.net.au/cgi-bin/common/mailto/mailto-nojs_query.pl?http%3A%2F%2Fwww.abc.net.au/news/stories/2010/04/24/2881844.htm) [Share](javascript:shareStory():wink:
Signs of compromise after Bangkok bloodshed

Posted 20 minutes ago
The first step towards a possible settlement has emerged in Thailand’s long-running political crisis.
Anti-government activists in Bangkok said they would be open to talks but also made several demands.
Leaders of the anti-government protesters known as the Red Shirts have set out three conditions which, if met, would open the way to negotiations.
They say the government must stop all threats against the protesters, invite an independent body to investigate recent violence and agree to dissolve parliament in 30 days.
The plan then envisages another 60-day grace period before elections are held.
After days of increased tension, bloodshed and rampant speculation the first signs of a possible compromise have emerged.
The Red Shirts have been occupying parts of Bangkok for six weeks.

• BBC

Nog geen negatief reisadvies gelukkig maar van het onderstaande bericht wordt ik niet vrolijk. Ruim een jaar aan het voorbereiden, nog 12 weken voor vertrek en dan dit…

*Het calamiteitenfonds heeft vandaag bekend gemaakt dat er een dekkingsbeperking is afgegeven voor Bangkok met uitzondering van de luchthaven.

Wat betekent dit?
Hoewel de term negatief reisadvies niet meer gebruikt wordt, kan je dit besluit wel als zodanig interpreteren. Kortom, nu nog naar Bangkok stad afreizen is niet verstandig en geheel voor eigen risico.

Iedereen die een reis naar Bangkok heeft geboekt, kan deze kosteloos annuleren, mits je reisorganisatie is aangesloten bij het calamiteitenfonds.
Het feit dat de Calamiteitencommissie een dekkingsbeperking instelt is een serieus signaal dat het onveilig is voor toeristen in Bangkok. Om alle discussie daarover te vermijden, sluiten wij ons daar bij aan. Kortom reis als toerist niet meer naar Bangkok, maar kies een andere bestemming in Thailand of annuleer je reis.

Hieronder de tekst van de Calimiteitencommissie die op de website staat:

De Calamiteitencommissie heeft op 23 april 2010 het volgende besluit genomen.
instelling van een dekkingsbeperking als bedoeld in artikel 13 lid 4 statuten voor de gehele stad Bangkok – met uitzondering van de luchthaven en transitverblijf in Bangkok van maximaal 24 uur aan het begin en/of einde van de reis als onderdeel van een georganiseerd pakket en onder toezicht van de reisorganisator – voor onbepaalde duur met ingang van 23 april 2010.

Uitvoeringsinstructie
Consumenten die onder de garantieregeling van het Calamiteitenfonds een reis naar Bangkok hebben geboekt (die nog niet is aangevangen) kunnen gedurende de looptijd van de dekkings¬beperking vanaf 30 dagen voor vertrek hun reis kosteloos annuleren. Zij kunnen zich hiervoor wenden tot hun reisorganisator.

Consumenten die na bekendmaking van een dekkingsbeperking een reis boeken waarop de dekkingsbeperking van toepassing is hebben geen recht op garantie van de stichting.*

het calamiteiten fonds geeft geen reisadviezen af, denk alleen dat zezich aan het indekken zijn als alle verz maatschappijen dat altijd doen.

zou me nog geen zorgen maken in 12wkn kan er nog veel gebeuren

maar hoe werkt dat dan als je gewoon een los tickets hebt geboekt via een vliegmaatschappij (emirates) komt dat dan eventueel voor rekening van je reisverzekering?

Nee,

Je reisverzekering vergoed niets overigens ben je aangewezen op je annulerings verzekering.
Die vergoeden nooit geen losse tickets althans in deze situatie.

Je bent afhankelijk van de coulance van de luchtvaart maatschappij.

1 like

Oke Bedankt!

Wij vetrekken pas 1 juni dus ik wacht nog even af…

Dat er spanningen zijn in Bangkok dat betwist ik niet,maar al “doem” denken om eventueel je ticket te anuleren,vind ik wel wat overdreven.
Een paar straten in de finaciele wijk van Bangkok en een paar zuiderlijke provincies(Patani,Songklaya,etc…)daar moet je voor oppassen als je verblijft in Thailand.
Nu moet je weten dat Thailand bijna even groot is als Frankrijk,de kans dat je in een eventueel conflict komt met de “roodhemden”=0%
Pak gerust je koffer,anders geef je tickets aan mij,ik zou geen moment twijfelen om af te reizen naar het land van de “glimlach”!!!:chin:

Ik annuleer ook niets.

In het slechtste geval moet ik mijn Hotel annuleren om deze in het zakelijk district ligt.
Gelukkig kan ik dit kosteloos doen.

Er zijn genoeg alternatieven en ik heb ook nog de tijd tot Juli.

Verdere escalatie is voor mij een kantelpunt maar ook afhankelijk hoe ver dit zich uitbreid.

Voorlopig zijn er lichtpuntjes,er wordt onderhandeld,omdat alle partijen geen bloedbad willen.

Afwachten maar,en vooral geen paniek besluiten nemen morgen kan alles weer anders zijn.

Het schijnt nu dat de regering niet wil onderhandelen met de roodhemden. De roodhemden hadden volgens mij voorgesteld om binnen 30 dgn de regering te ontbinden en dan nog eens 60 dgn later nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Maar ja, die regering zal toch nu eens ergens mee moeten komen…

**Thaise premier verwerpt voorstel oppositie **Telegraaf

BANGKOK -   De Thaise premier Abhisit Vejjajiva heeft zaterdag het compromisvoorstel  van  de al vijf weken demonstrerende aanhangers van de verdreven oud-premier  Thaksin Shinawatra verworpen. De betogers (roodhemden) beloofden een  eind te  maken aan de demonstraties als de regering binnen dertig dagen het  parlement  zou ontbinden en binnen drie maanden verkiezingen zou houden.  

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00717/Abhisit_Vejjajiva_717920d.jpg Abhisit Vejjajiva Foto: EPA

„Nee, ik verwerp het. Omdat ze geweld en intimidatie gebruiken kan ik  dit niet  accepteren”, zei Abhisit. „Het dertig dagen ultimatum is geen onderwerp.  De  ontbinding moet het hele land ten goede komen, niet alleen maar de  roodhemden, en het moet gebeuren op het juiste moment'”, zei Abhisit.  

De spanningen in de hoofdstad Bangkok zijn hoogopgelopen. Donderdag viel bij een granaataanval op regeringsaanhangers een dode en tientallen gewonden. Twee weken geleden vielen bij botsingen tussen roodhemden en het leger meer dan twintig doden.

Heb al verschillende comentaren gelezen van enkele wijsheren(Thailand)dat het einde van de tunnel nabij is.
Thailand kan het zijn eigen niet meer permiteren,om negatief uit de hoek te komen(betreffende rellen,onveiligheid,leegloop hotels en wegblijven toeristen)
maw:al wat er tervoren is gebeurd,is niet meer voor herhaling vatbaar.
Dat was de conclusie van de wijsheren,en zo denk ik ook hierover.
Er zullen nog wel protesten komen,maar niet meer op een geweldadige manier.
Het is niet goed voor het imago van dit schitterend land,daar zijn de mensen die het voor het zeggen hebben in Thailand wel van bewust.

Als Abhisit wil dat het land uit deze impasse komt, zal hij nu toch eens wat moeten doen…
Of er nog gewelddadige demonstraties cq rellen komen, is moeilijk te zeggen, ook na 10 april werd er gezegd dat niemand dit had gewild. Toch is het gebeurd en ook donderdag was er natuurlijk weer ellende. Niemand wil het, toch gebeurt het…
Onder de demonstranten bevindt zich m.i. een groep onruststokers die deze ellende veroorzaakt.

Ik wil wel zien of er derden zijn , immers als je geen geweld wilt,bewapen je je ook niet.
Een derde onzichtbare partij is mogelijk een mooie bliksem afleider immers je krijgt nooit de schuld.

Soms wordt het afgeschilderd of het allemaal zo prettig is,bloemetjes,water, een feest maar wel met wapens en gewonden en doden.
Je ziet steeds meer frustaties,op politiek gebied maar ook economisch.

Een oude uitspraak een kleine ruzie kan lijden tot een oorlog.

Dit is het weder woord
Thai protesters call off talks with government
(AP) – 1 hour ago
BANGKOK — A Thai protest leader says his group is pulling out of talks with the government since the prime minister rejected their revised demand that he dissolve Parliament in 30 days, instead of immediately.
There had been guarded hope earlier Saturday that the two sides could peacefully resolve the crisis paralyzing the government.
But protest leader Nattawut Saikua said that Prime Minister Abhisit Vejjajiva’s refusal to compromise made it pointless to continue talks.

Wij hebben ook alleen tickets bij Emirates naar Bangkok op 1 mei. Annuleren willen we niet en wordt door geen een verzekering gedekt. Waar verzeker je je tegenwoordig nog voor???

De eerste drie dagen verblijven wij in Bangkok. We wilden naar the Grand Palace, een groot warenhuis en de Dusit Zoo en nog meer culturele bezienswaardigheden bezoeken.
Hopelijk wordt het snel rustiger!!!

We verblijven in het “Prince Palace Hotel”.

Wellicht kan je even bij Green Wood Travel binnenlopen, zij zijn ook gevestigd in het Prince Palace Hotel. Er werken Nederlandssprekende medewerkers en zij kunnen jullie zeker goed adviseren en informeren over de actuele situatie.

Annuleren is in ieder geval nergens voor nodig !