Wat denken jullie…
Ons plan is om in augustus volgend jaar te gaan.
Mijn schoonmoeder zei dat het dan minder mooi was dan in juni omdat het dan nog allemaal groen is.
Wie dankt er anders over?
Wat denken jullie…
Ons plan is om in augustus volgend jaar te gaan.
Mijn schoonmoeder zei dat het dan minder mooi was dan in juni omdat het dan nog allemaal groen is.
Wie dankt er anders over?
Naar welk eiland willen jullie gaan? Bali bv is het hele jaar door groen… Meer naar het oosten (bv Flores/Komodo zie je wel dat het droger wordt naarmate het droge seizoen vordert.
Maar wanneer je de vrijheid hebt je vakantie in juni te plannen, zou ik dat om andere redenen zeker overwegen. In juni is het hoogseizoen nog niet begonnen, vliegtickets zijn dus goedkoper. Ook is het overal wat rustiger wat best lekker is. Je loopt niet het risico dat je favoriete hotel vol zit ![]()
Veel plezier!
Groet,
Jenny
Hoi Bijenkorf,
kijkend naar eerdere posts gaan jullie naar Java, Sumatra, Bali en Sulawesi misschien, als dit tenminste niet veranderd is. Wat het “groen” betreft maakt het dan inderdaad niks uit. Juni vind ik de beste maand; lekker rustig en goedkoper zoals Jenny al schreef.
Ik denk wel dat die 4 eilanden in 4 weken wel veel is hoor! Ik zou het in 2 keer doen ![]()
Hi Bijenkorf,
Je moet het inderdaad in het voorjaar doen, waarom? omdat dan net het regen seizoen afgelopen is ‘musim ujan’. Het is dan wel wat warmer, maar je hebt geen last van regen. Het enige wat je mist zijn de Durian vruchten die dan uitbloeien:D
Matthew,
Ik heb in juni dit jaar (idd het droge seizoen) helaas meer regen gehad dan in maart vorig jaar (eind van het regenseizoen). Helaas, garanties met het weer heb je nooit!
Ik sluit me overigens helemaal bij Ketut aan: 4 eilanden in 4 weken is errug veel… Zelf ben ik 4 weken op Java geweest, 10 dagen in Zuid-Sulawesie, 3 weken Bali (de tijd dat ik vrijwilligersweek deed niet meegeteld), 2 weken Lombok en 3 weken Flores. En op al die eilanden zijn er nog wel plekjes die ik niet heb kunnen bezoeken uit tijdgebrek. Pelan-pelan. Ofwel: rustig aan ![]()