Beste route Colombia - Ecudor - Peru

Beste reisgenoten, Uitgaande van een open jaw ticket Bogota heen Lima terug>>>. Wat is de slimste route? Slim = prijs, leuk (exotisch), etc. Ik kom er niet goed uit dit keer met de LP. Alvast bedankt voor eventuele reacties van ervaren reizigers op dit traject of hen die een slim plan hebben en dit willen delen. Is het overigens een van die trajecten waar je steeds dezelfde rugzakken tegenkomt?

Of info over welke sites je hier kan bekijken voor prijzen, spaans geen probleem. Ik zag bijv. Quito Cuzco enkeltje $600. Dat is gewoon teveel.

Quito - Cali kan voor 140$ (enkeltje). Kijk anders ff naar aanbiedingen Quito-Bogota. Die zijn er wel eens, en hoef je niet met de bus tussen de FARC door (schijnt meestal best goed te gaan met dagbus, maar toch). Cusco/Lima, naar Quito zoek je zelf maar uit :slight_smile:

Op welke sites staan aanbiedingen? Op Avianca en LAN vragen ze maximale prijzen?

Die vlucht naar Cali is volgens mij met TACA. Kijk ook eens bij Aerogal en TAME. Hier nog meer airlines: http://www.thebestofecuador.com/qair.htm

Uuh. Nog een vraagje. Je noemde de bus naa Cali veiliger overdag. Hoe zittet met Cali Quito? Ik heb geen levensverzekering bij Dick Scheringa afgesloten.

Haha. Ja, dat bedoelde ik ook. Of eigenlijk: dat het veiliger schijnt te zijn om het eerste stuk in Colombia net over grens met een dagbus te doen. Dan houden die FARC zich koest (en nachtbussen zijn natuurlijk altijd minder veilig 's nachts). Dus ik bedoelde niet het hele stuk. Boven Pasto/Popayan ofzo (weet niet precies, kijk ff op de kaart) is het volgens mij wel weer ok om een nachtbus te nemen. Veel backpackers doen dat grensstuk met de (dag-)bus, en het lijkt best mee te vallen met die evt onveiligheid.

Shiitt. Zit ik weer op een backpackerstrail nu ik me suf zocht naar iets origineels?
In Africa heb ik al al eens 1 1/2 maand dezelfde skippy’s :retard:meegemaakt in 4 landen.

Een beetje wel, maar dan wel op een stuk met de coolere backpackers hoor :-). Het valt nog wel mee hoor (veel backpackers die met de bus de grens overgaan is misschien wat overdreven, maar ze zijn er wel), maar hoe langer je wacht hoe erger het ook in Colombia gaat worden. Toen ik in Medellin was, waren daar geloof ik 3 backpackershostels. Als je nu op hostelworld kijkt, lijken het er in ieder geval veel meer te zijn. De voornaamste backpackersroute is Bogota, Medellin, en de Caribische kust. Daaronder kom je er denk ik nog niet zoveel tegen. In Salento en Manizales had je elk 1 hostel toen ik daar was bv.

Inderdaad zou snel zijn de reis met de bus is goed te doen!! Helaas wordt ook Colombia steeds toegankelijker voor de toerist. Maar het mooie vond ik van Colombia je kan het zelf opzoeken of volledig vermijden. Dus ga maar snel en geniet ervan.